احترام به حریم شخصی کودکان، یک روش تربیتی تاثیر گذار +ویدئو

© Photo / PIxabayاحترام به حریم شخصی کودکان، یک روش تربیتی تاثیر گذار +ویدئو
احترام به حریم شخصی کودکان، یک روش تربیتی تاثیر گذار +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احترام به حریم شخصی کودکان، مفید یا مضر؟

به گزارش اسپوتنیک در شبکه های اجتماعی کلیپی توچه کاربران را به خود جلب کرده است که در آن توصیه هایی در رفتار با کودکان میشود. اما به نظر میرسد همه با آن موافق نیستند. سوال اینجاست که این موارد به استقلال کودک کمک میکند یا بالعکس او را خودخواه بار خواهد آورد؟
۵ عبارتی که کودک را حریص بار می آورد عبارتند از:
۱. اسباب بازی ات را به بچه دیگری بده. در هنگام چنین تذکری، کودک از شما حرف شنوی ندارد چرا که در این حالت شما صرفا برای او حکم دشمنی را دارید که او را از چیزهای دوست داشتنی اش محروم میکند.
۲. پدر در لیوان تو چای میخورد، تو لیوان دیگری بردار. هر کودکی وسایل شخصی ای دارد که هیچ کس دیگری حق استفاده از آنها را ندارد.
۳. تنهایی بازی کن. این کار او را در فرایند جامعه پذیری به عقب میراند چرا که در بازی با همسالان او میتواند سهیم شدن با دیگران را بیاموزد.
۴. تو به این وسیله نیاز نداری. اگر بدون اجازه وسیله ای از وسایل کودک را دوربیندازید ممکن است با این کار به او صدمه بزنید زیرا شما نمیدانید کدام وسیله برای او ارزشمند است و کدام وسیله نیست.
۵. آن کمد را خالی کن تا کتاب های پدرت را آنجا بچینیم. هر کودک حق دارد یک مکان مختص به خود داشته باشد که وسیله هایش آنجا در امنیت باشند.

A post shared by Bright Side (@brightgram) on Mar 22, 2018 at 3:02am PDT

برخی کاربران موافق توصیه های بالا هستند و آن را احترام به حقوق بدیهی یک انسان میدانند. این گروه، مثالهایی نیز از ناکامی های اینچنینی خود در کودکی ذکر میکنند از جمله اینکه مجبور بودند جای خود را به بزرگتری بدهند یا اینکه وسیله های مورد علاقه شان توسط مادر دور انداخته شده است. در حالیکه گروه دیگری معتقدند این روش ها فردگرایی را در کودک افزایش میدهد و به نوعی او را در زندگی جمعی آینده دچار مشکل خواهد کرد. و بیان میدارند اگر در کودکی با هیچ رفتار مخالف میلش روبرو نشود در بزرگسالی به راحتی با نظرات مخالف کنار نمی آید و رفتار شاهانه خواهد داشت. در این میان عده ای نیز معتقدند این توصیه ها عملی نیستند و رعایت آنها در زندگی عادی به سختی امکان پذیر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала