کودک ایرانی از اردوگاه پناهندگان به استرالیا منتقل می شود

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر کودک ایرانی از اردوگاه پناهندگان به استرالیا منتقل می شود
کودک ایرانی از اردوگاه پناهندگان به استرالیا منتقل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک قاضی استرالیایی به مقامات کشور دستور داده است تا هرچه سریع‌تر یک پسر ۱۰ ساله ایرانی را که همراه پدر و مادرش در کمپ پناهندگی در جزیره نائورو زندگی می‌کند برای درمان پزشکی به خاک استرالیا منتقل کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، خبرگزاری اس‌بی‌اس استرالیا روز چهارشنبه ۱ فروردین اطلاع داده داد که قاضی «نای پرام» گفته است از نظر او این پسر خردسال ایرانی به خاطر شرایط نامساعد زندگی در این جزیره نگهداری پناهجویان در معرض خودکشی قرار دارد و می‌بایستی تحت مداوای پزشکان روانپزشک در یکی از بیمارستان‌های استرالیا قرار بگیرد.
این کودک و مادر او که نام آن‌ها فاش نشده است به‌عنوان پناهنده قانونی شناخته شده‌اند، ولی روند انتقال آن ها به خاک استرالیا در پیچ و خم‌های اداری به تعویق افتاده است.
پیتر دوتون، وکیل این خانواده که همراه پدرشان در سال ۲۰۱۳ پس از فرار از ایران با قایق به جزیره نائورو رسیده‌اند، قاضی دادگاه را متقاعد کرده است که وضعیت روحی پسر خانواده «وخیم» است و او ممکن است به خودکشی دست بزند.
دکتر ورنون رینولدز یک روانپزشک کودکان که از این کودک و خانواده او از جانب یک مؤسسه درمانی خصوصی بازدید کرده است پیشنهاد انتقال آن‌ها را به استرالیا داده است «زیرا هیچ‌گونه تسهیلات مؤثری در خاک جزیره نائورو برای درمان‌های روانپزشکی وجود ندارد».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала