ادامه واکنش ها به سخنان "بن سلمان" درباره حضور القاعده در ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareادامه واکنش ها به سخنان "بن سلمان" درباره حضور القاعده در ایران
ادامه واکنش ها به سخنان بن سلمان درباره حضور القاعده در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران، اظهارات ولیعهد عربستان درباره حضور القاعده در ایران را دروغی بزرگ خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در خصوص اتهامات اخیر بن سلمان گفت: "ادعای بن‌سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران دروغی بزرگ است. او نمی‌تواند با این دروغ‌پراکنی‌های نقش دولت عربستان را در ایجاد خطرناکترین گروه‌های تروریستی و حوادث تروریستی مهمی همچون 11 سپتامبر کتمان کند".

قاسمی افزود: در سالهای اول حمله ایالات متحده آمریکا به افغانستان و متواری شدن نیروهای القاعده و حضور برخی از آنان در منطقه و کشور عربستان، تعدادی از آنها وارد ایران شدند که دستگیر و متناسب با نوع مدارک و تابعیتشان تحویل دولتهای خود آنها شدند که از آن جمله تعدادی از اعضای خانواده بن‌لادن دستگیر شدند".

قاسمی خاطرنشان کرد: "تأسیس سازمان تروریستی القاعده توسط نهادهای اطلاعاتی عربستان و ارتباط سیستماتیک با آنان بر کسی پوشیده نیست؛ از جمله حادثه ١١ سپتامبر نشان از دخالت عربستان دارد".

گفتنی است، در تاریخ 19 مارس ولیعهد عربستان سعودی در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی در اظهاراتی ایران را به عنوان یک نیروی بی‌ثبات‌کننده در منطقه نامید و ایران را پذیرای رهبران القاعده از جمله پسر اسامه بن‌لادن خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала