گزارش و تحلیل

رسانه‌های جهانی: پیروزی گیچ کننده پوتین

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه‌های جهانی: پیروزی گیچ کننده پوتین
رسانه‌های جهانی: پیروزی گیچ کننده پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های گروهی غرب اشاره می‌کنند که انتخابات ریاست جمهوری روسیه در روز چهارمین سالگرد پیوستن مجدد کریمه به روسیه برگزار شد.

این انتخابات رئیس جمهور روسیه در تاریخ 18 ماه مارس در مقایسه با دور پیشین سال 2012 توأم با رشد چشمگیر حضور انتخاب کنندگان و در زمان تیره شدن مناسبات با کشورهای غربی بود.

گفتنی است که هشت نفر،سرگئی بابورین (حزب اتحادیه ملی روسیه)، پاول گرودینین (حزب کمونیست فدراسیون روسیه)، ولادیمیر ژیرینوفسکی (حزب لیبرال دمکرات روسیه)، ولادیمیر پوتین (نامزد نستقل)، کسیانا سوابچاک ("ابتکار مدنی")، ماکسیم سوارایکین ("کمونیست های روسیه")، بوریس تیتوف (حزب رشد)، گئورگی یواولینسکی (یابلوکو) مدعی احراز پست ریاست جمهوری روسیه بودند.

پیام تبریک حسن روحانی به ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران
پیام تبریک حسن روحانی به ولادیمیر پوتین
داده های مقدماتی حاصله پس از پردازش 95 درصد از پروتکل های راگیری نشان می دهد که ولادیمیر پوتین در انتخابات کنونی ریاست جمهوری با کسب 76.54٪ از آرا، اول است.

کانال تلویزیونی آمریکایی اِی بی سی نیوز با اشاره به نتایج رای گیری، درباره "پیروزی گیچ کننده" ولادیمیر پوتین خبر داد. به گفته این کانال پوتین مردی شد که از بزرگترین کشور جهان در طول کل قرن 21 رهبری می‌کند

رسانه های غربی نه تنها نتایج انتخابات را مورد توجه قرار دادند، بلکه، در درجه اول حضور انتخاب کنندگان در حوزه های اخذ رأی در سال 2018. واشنگتن پست می نویسد: "بزرگترین سوال در مورد میزان حضور در انتخابات بود." در حالی که مطالعات مستقل نشان می دهد که اکثر روس ها از پوتین به عنوان رئیس جمهور حمایت می کنند، عدم اطمینان به نامزدهای دیگر از طرف مخالفان خطر آن داشت که مردم درخانه بنشینند

این روزنامه خاطرنشان می کند که "کرملین، به گفته تحلیل گران، امیدوار بود که حضور در انتخابات بالا باشد تا قانونی بودن دوره بعدی ریاست جمهوری برای پوتین تضمین شود." روزنامه پاریزین چاپ فرانسه اعلام کرد که "حضور در انتخابات "در یک کشور پهناور و دارای حداقل 11 منطقه زمانی در مقایسه با سال 2012 افزایش یافته است".

وال استریت ژورنال می نویسد: "سیاست خارجی پوتین، همراه با مساعی معطوف به احیا و بازسازی نیروهای مسلح روسیه، بخشی از تلاش ها برای تقویت موقعیت کشور در عرصه جهانی است — مبارزاتی که برایش کمک کرد محبوبیت را در میان مردم حفظ کند".

روزنامه های غربی خاطرنشان کردند که نتایج مقدماتی انتخابات پیروزی پوتین را نشان می دهد. جریده آلمانی زوددویچه تسایتونگ می نویسد: "پوتین زمامداری خود را تا سال 2024 را تأمین کرد." و از آنجاییکه پیروزی پوتین تردید نداشته است، رسانه ها به تجزیه و تحلیل آنچه که پوتین در شش سال آینده با آن مواجه است، پرداختند.

شوخی جالب پوتین با خبرنگاران - اسپوتنیک ایران
شوخی جالب پوتین با خبرنگاران
روزنامه ونگارديا چاپ اسپانيا خاطرنشان ميكند كه در شش سال روی کار بودن پوتين نياز به حل وفصل مسایل بسيار زیادی دارد. این روزنامه می افزاید: "مشکلات داخلی — ادامه مبارزه با فقر و رشد دادن اقتصاد پس از بحران و مسائل خارجی با کشورهای غربی از جمله آن‌ها است." اما، همان طور که این روزنامه می نویسد، باید به یک مسأله توجه کرد و آن "نام جانشین است، زیرا احتمال دارد که سال 2024 سال وداع پوتین با قدرت حکومتی باشد". این روزنامه می نویسد که "سیاستمداران مخالف از این واقعیت انتقاد دارند که پست ریاست جمهوری را در طول چندین سال یک شخص اشغال کرده است.

روزنامه آلمانی زوددویچه تسایتونگ یادآور می شود که "انتخابات در اوج تنش های شدید در روابط با غرب" رخ داد. این نشریه در مورد مسمومیت سرهنگ سابق سرویس جاسوسی نظامی روسیه سرگئی اسکریپال و دخترش در انگلیس که منجر به اخراج 23 دیپلمات روسی از بریتانیا شد، می نویسد. شایان ذکر است که سرد شدن روابط بین لندن و مسکو بر علاقه یا درستتر گفته شود بر بیعلاقگی رسانه های بریتانیا به انتخابات در روسیه تاثیر گذاشت. با این حال روزنامه انگلیسی دیلی میرور می نویسد که پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه او را به عنوان رئیس کشورتبدیل خواهد کرد که از زمان استالین تا کنون مدت بیشتر از دیگران روی کار بوده است.

انتخاب رییس جمهور روسیه یک رویداد مقیاسی بود که رسانه های جهانی نتوانستند آنرا در نظر نگیرند. تا به حال، تعدادی از نشریات و کانال های تلویزیونی غربی ارزیابی خود را از انتخابات ریاست جمهوری روسیه انجام داده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала