لندن در رابطه با مسکو نزاکت دیپلماتیک را رعایت نمی کند

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniلندن در رابطه با مسکو آداب دیپلماسی را نقض می کند
لندن در رابطه با مسکو آداب دیپلماسی  را نقض می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا پس از مسمومیت سرگئی اسکریپال، سرهنگ سابق سازمان اطلاعات ارتش روسیه و دخترش در شهر سالزبری این کشور همه آداب رسمی و غیر رسمی دیرینه در دیپلماسی را در رابطه با مسکو زیر پا گذاشته و به استفاده از زبان اولتیماتوم ها و ضرب العجل ها رو آورده است.

به گزارش اسپوتنیک ، روز دوشنبه ترزا می، نخست وزیر بریتانیا از مسکو تقاضا کرد تا سه شنبه شب توضیحات خود را ارائه دهد و تهدید کرد در غیر اینصورت تدابیر شدیدی علیه روسیه اتخاذ خواهد شد. در دوران گذشته به دنبال مطرح شدن اولتیماتوم ها جنگ آغاز می شد.
روز چهارشنبه ترزا می در سخنرانی خود در مجلس عوام اظهار داشت:" هیچگونه شکی نیست که دولت روسیه در سوء قصد به جان آقای اسکریپال و دخترش مقصر است. باید با قاطعیت زیادی نسبت به این مسئله برخورد شود." نمایندگان از نخست وزیر بریتانیا حمایت کرده و خواستار قطع "اقدامات تجاوزکارانه روسیه" و اخراج سفیر روسیه در لندن و مقابله با "تبلیغات کرملین" شدند.
لحن صحبت ها در لندن به سرعت به سطح توهین های مستقیم رسیده است.
گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس گفت: ما در انتظار پاسخ مسکو به آنچه ما انجام دادیم خواهیم بود. کاری که روسیه در سالزبری انجام داده، یک اقدام کاملا بی رحمانه و شرم آور است و ما به آن پاسخ دادیم. اگر صادقانه بگویم، روسیه باید عقب نشینی کرده و دهان خود را ببندد".
نخست وزیر بریتانیا همچنین اعلام کرد همه تماس های دوجانبه خود با روسیه را در سطح عالی به حالت تعلیق در می آورد و همچنین دعوت از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه را برای بازدید از لندن پس می گیرد.
به گفته ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه لندن خواستار گفتگو با روسیه درباره چگونگی مسمومیت سرگئی اسکریپال، سرهنگ سابق سازمان اطلاعات ارتش روسیه و دخترشنیست و چهار یاداشت روسیه پیرامون این قضیه را عملا بی جواب گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала