گزارش و تحلیل

واکنش مقام ایرانی به اتهامات وليعهد عربستان عليه رهبر ايران

© AP Photo / Hassan Ammarواکنش مقام ایرانی به اتهامات وليعهد عربستان عليه رهبر ايران
واکنش مقام ایرانی به اتهامات وليعهد عربستان عليه رهبر ايران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وليعهد عربستان يک آدم بي ارزشي است که بخواهيم پاسخ وي را در مقايسه رهبرمان با ديگر کلماتي که ايشان گفته است (هيتلر) مقايسه کنيم.

ابوالفضل حسن بیگی، نماينده مجلس ايران و عضو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم نمودن سخنان وليعهد عربستان بر عليه ايران و مقامات ايراني، اتهامات عربستان در خصوص اقتصاد ضعيف ايران و شباهت آقاي خامنه اي با هيتلر را بي اساس خواند.

خبرگزاري اسپوتنيک در مصاحبه خود با جناب آقاي ابوالفضل حسن بیگی در خصوص اظهارات جديد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در آخرین مصاحبه خود اعلام نمود که اگر ایران سلاح هسته‌ای بسازد، عربستان سعودی هم "در اسرع وقت" به سلاح هسته‌ای مجهز خواهد شد، مصاحبه نمود.

— نظر شما نسبت به اظهارات جديد و اتهامات در مقايسه آقاي خامنه اي با هيتلر، اقتصاد ضعيف ايران، ساخت سلاح هسته اي توسط عربستان چيست؟

— اينکه وليعهد عربستان سعودي بگويد که اقتصاد سعودي ها از ايران قوي تر است، اين يک نکته طبيعي است، زيرا عرب ها همواره دروغگو بوده اند. طبق ارقام منتشر شده ايران هم از نظر گاز و هم از نظر نفت و موقعيت ژئوپوليتيکي و سرمايه عظيم زيرزميني، قوي ترين اقتصاد منطقه است. از سوي ديگر، از نظر جمعيت و منظر علمي ايران با جمعيت 81 ميليوني خود که اکثر آنها با سواد هستند، در راس خاورميانه قرار دارد. در واقع اقتصاد ايران چند منظوره است. لذا همه دنيا مي داند ايران قدرت اول اقتصاد خاورميانه است.

در زمينه هسته اي مي توان گفت که ايران هيچگاه به دنبال سلاح کشتار دسته جمعي و يا بمب اتم نبوده است. بايد دانست که توان موشکي ايران به اندازه اي است که ايران مي تواند امنيت خود را کاملا تامين نمايد. امروز ملت ايران به گونه اي عملکرده است که آمريکا را از خاورميانه اخراج کرده است، آمريکا پدر و پدربزرگ عربستان است. 40 سال گذشته، ايرانيان آمريکا را با انقلاب خود از خاورميانه دور کرده اند.

به عقيده من، وليعهد عربستان يک آدم بي ارزشي است که بخواهيم پاسخ وي را در مقايسه رهبرمان با ديگر کلماتي که ايشان گفته است (هيتلر) مقايسه کنيم.

رهبر ما فردي مذهبي، قرآني و انساني اخلاقي و پيرو راه حضرت محمد و علي است، لذا در اين راستا همه دنيا بر اين اعتقاد دارد که آقاي خامنه اي فردي است معتدل و عادل و انساني است که همه خوبي ها را براي همه کشورها مي خواهد و رابطه اش با همه کشورها يک رابطه عقلاني علمي است.

آقاي خامنه اي بر اصل حکومت مردم بر مردم پايبند است و ايران از بعد عدالت، امنيت و انسان دوستي الگو است. ايران محکم در برابر آمريکا ايستاده است و عربستان در واقع فرزند نابالغ آمريکا است که نمي تواند کاري کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала