دولت انگلیس ملزم به پرداخت خسارت‌ به سفارت ایران

© Fotolia / Curioso Photographyسیاستمدارایرانی: دولت انگلیس خسارت‌های وارده به سفارت ما را جبران کند
سیاستمدارایرانی: دولت انگلیس خسارت‌های وارده به سفارت ما را جبران کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد دولت انگستان باید خسارت‌های وارده به سفارت ایران را جبران کند.

به گزارش اسپوتنیک، سید‌حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی‌ و‌ سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حمله تعدادی از عناصر طرفدار فرقه شیرازی‌‌ها به سفارت ایران در لندن، گفت: این فرقه سال‌ها تحت حمایت دولت انگلستان در حال فعالیت است و دولت انگلیس، رسانه و امکانات در اختیار اعضای این فرقه قرار داده است؛ دلارهای نفتی رژیم آل سعود نیز در جهت تقویت این فرقه هزینه می‌شود.
وی با مطرح کردن این پرسش که پلیس محافظ سفارتخانه در زمان حمله به سفارت کجا بوده‌است که مهاجمان توانسته‌اند به راحتی وارد سفارتخانه شوند و به مدت 2 ساعت دست به اقداماتی از جمله پایین آوردن پرچم زده‌اند، اظهار داشت: کوتاهی پلیس لندن در این مسئله کاملا مشهود است، دولت و پلیس انگلیس نمی‌توانند این کوتاهی را توجیه کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس با تأکید بر اینکه دولت انگلیس باید پاسخگوی کوتاهی خود در این مسئله باشد، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی باید با جدیت این مسئله را پیگیری و خواستار پاسخگویی مسئولان دولت انگلستان باشد.
نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: دولت انگستان باید خسارت‌های وارده به سفارت ایران را جبران کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала