نگرانی مک کین از انتخاب خانم هاسپل

© AP Photo / Ross D. Franklinنگرانی مک کین از انتخاب خانم هاسپل
نگرانی مک کین از انتخاب خانم هاسپل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم هاسپل، به فردی شکنجه گر مشهور است. پرونده وی به عنوان رئیس سیا باید بررسی گردد.

به گزارش اسپوتنيک روز گذشته ترامپ با برکناری تیلرسون از سمت وزیر امور خارجه در توئیتر خود نوشت: " مایک پامپئو رئیس سازمان سیا به عنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا انتخاب شد. وی کار فوق العاده ای را انجام خواهد داد! از رکس تیلرسون به خاطر کارش متشکرم!"

در واقع، وزیر امور خارجه جدید آمریکا "مایک پومپئو" رئیس فعلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می شود. از سوی دیگر جینا هاپسل" معاون پومپئو نیز به عنوان رئیس جدید سازمان سیا معرفی شده است.

خانم هاسپل مسئول پیشین عملیات سری سیا بوده و شخصی است که در ماجرای شکنجه زندانیان پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 حضور و دخالت داشته است. از سوی دیگر می گویند که هاسپل ریاست یکی از زندان های مخفی آمریکا را در تایلند که به شکنجه های سنگین معروف است را بر عهده داشته است.

در این میان مک کین به این انتخاب دونالد ترامپ در انتخاب خانم هاسپل واکنش نشان داد و گفت:"شکنجه زندانیان در زندانهای آمریکا یکی از تاریکترین صفحات تاریخ آمریکا در دهه گذشته بوده است و خانم هاسپل در چارچوب بیانیه (مجلس سنا) باید ماهیت و میزان مشارکت وی را در برنامه بازجویی سیا توضیح دهد." من می دانم که مجلس سنا کار تحقیقاتی خود را انجام خواهد داد.

 وی در ادامه گفت: "زندگینامه خانم هاسپل، و همچنین اعتقادات او درباره شکنجه و رویکرد او نسبت به قوانین فعلی در کشور توسط سنا مورد بررسی قرار می گیرد".     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала