روسیه: به حملات موشکی احتمالی آمریکا به دمشق پاسخ خواهيم داد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: ما به حملات موشکی احتمالی آمریکایی ها به دمشق پاسخ خواهيم داد
روسیه: ما به حملات موشکی احتمالی آمریکایی ها به دمشق پاسخ خواهيم داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در صورت تهدید امنیت نظامیان روسی در برابر حملات موشکی آمریکا در دمشق، ساکت نخواهیم نشست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان والری گراسیموف رئیس کل نیروهای مسلح روسیه، روسیه آمادگی لازم برای پاسخگویی به تهدید نظامیان روسی و حمله احتمالی موشکی ایالات متحده آمریکا در دمشق را دارد.
اين مقام ارتش روسيه در اين خصوص گفت: "در دمشق، در مؤسسات و برخی بخش های وزارت دفاع سوریه، مشاوران نظامی روسیه، نمایندگان مرکز صلح احزاب و پلیس نظامی مستقر هستند. در صورت تهدید نیروهای نظامی ما، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اقدامات تلافی جویانه را در برابر موشک ها و حامل هایی که از آنها استفاده می کنند، انجام خواهد داد".
والری گراسیموف رئیس کل نیروهای مسلح روسیه در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که روسیه اطلاعات لازم در خصوص آماده سازی تروریست ها برای وانمود نمودن استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای دولتی سوریه علیه غیرنظامیان را در اختیار دارد، زیرا در شرق غوطه جمعیتی از زنان، کودکان و سالخوردگان از مناطق دیگر به عنوان قربانیان حادثه شیمیائی به غوطه انتقال داده شده است.
درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала