آمادگی آمریکا برای حمله سایبری به روسیه

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای حمله سایبری به روسیه
آمادگی آمریکا برای حمله سایبری به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تابستان سال ۲۰۱۶ رئیس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما برای عملیات سایبری گسترده ای علیه رسانه های روسی، افراد بانفوذ وابسته به کرملین و رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین آماده کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک در کتاب مایکل ایسیکوف و دیوید کورن با نام « رولت روسی: تاریخچه ای از جنگ پوتین علیه آمریکا و انتخاب دونالد ترامپ» که به فروش گذاشته نشد اینطور نوشته شده است.
نویسندگان شرح می دهند که مایکل دنیل که مسئول خطر سایبری کاخ سفید بود و سلستا والاندرسرپست بخش روسی در شورای امنیت ملی به طراحی این نقشه مشغول بودند. آنها می خواستند که آژانس امنیت ملی یک سری حملات سایبری انجام دهد تا هکر…(که مسئول هک کردن ایمیل هیلاری کلینتون بود) و سایت…. را که اطلاعات دزدیده شده از دموکرات را منتشر می کرد انجام دهند.
طراحان حمله سایبری پیشنهاد دادند که اطلاعاتی مربوط به حساب های سری بانکی دختر ولادیمیر پوتین در لتونی منتشر شود. در بین طرح های آنها این بود که اطلاعاتی در خصوص سرمایه های پوتین، معشوقه های مقامات و رشوه خواری در حزب « روسیه واحد» به رسانه های روسی داده شود.
سوزان رایس ، دستیار اوباما در مسائل امنیت ملی از این طرح به خاطر خطرات آن امتناع کرد. او معتقد بود که اطلاعات مربوط به عملیات به رسانه ها منتقل شده و برای رئیس جمهور خطرناک خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала