نامه نگاری های عربستان و اسرائیل برای مقابله با ایران

© AP Photo / Hassan Ammarنامه نگاری های عربستان و اسرائیل برای مقابله با ایران
نامه نگاری های عربستان و اسرائیل برای مقابله با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میدل ایست مانیتور نوشت: در جریان سفر ولی‌عهد عربستان به مصر، بین مقامات اسرائیلی و سعودی علیه ایران مکاتبه و نامه‌نگاری انجام شده است.

شروط عربستان برای از سرگیری روابط با حریری - اسپوتنیک ایران
شروط هفتگانه عربستان برای از سرگیری روابط با حریری
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، عربستان سعودی و اسرائیل درباره پاره‌ای از مسائل از جمله مقابله با ایران، مکاتبات و نامه‌نگاری انجام دادند.

وبگاه «میدل ایست مانیتور» به نقل از نشریه عبری زبان «اسرائیل هیوم» نوشت که در جریان سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به قاهره، از طریق واسطه‌های مصری نامه‌هایی را به دست مقامات اسرائیلی رسانده است.

این وبگاه به نقل از منابع عالی‌رتبه مصری نوشت با اینکه تماس مستقیمی بین مقامات سعودی و اسرائیلی انجام نشد اما سرویس‌های امنیتی مصر مکاتبات و نامه‌ها را بین دو طرف رد و بدل کردند.

بر این اساس، نامه‌نگاری‌ها روی موضوع مقابله با ایران و توافق صلح در منطقه تمرکز کرده بود. در این نامه‌ها، عربستان و اسرائیل نگرانی‌های مشترکی درباره آنچه که «تهدید ایران» در خاورمیانه عنوان شده، ابراز کردند.

این منابع با نگاه جهت‌دار به اختلافات مذهبی در خاورمیانه می‌گویند که نامه‌نگاری‌های عربستان سعودی و اسرائیل نشان دهنده سطح نزدیک هماهنگی‌ها و همکاری‌های امنیتی اسرائیل با محور کشورهای سنّی علیه ایران و محور تشیع است.

منبعی که این نامه‌نگاری‌ها را افشا کرده‌، می‌گوید با توجه به مرز دریایی مشترک عربستان سعودی، مصر، اردن و فلسطین اشغالی، ایجاد چارچوب بین‌المللی که در پروژه شهر نوین عربستان که اسرائیل نیز بخشی از آن باشد، ضروری است.

اسرائیل هیوم مدعی است این خبر را به نقل از روزنامه «العربی الجدید» منتشر کرده اما پس از مراجعه به وبگاه این روزنامه، چنین خبری یافت نمی‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала