چرا زنان بیش از مردان می خوابند؟

© Fotolia / 2mmediaچرا زنان بیش از مردان می خوابند؟
چرا زنان بیش از مردان می خوابند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فعالیت مغزی زنان پیچیده تر از مردان است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مطالعه جدید دانشگاه لافبورو انگلستان،ثابت شده است که زنان نسبت به مردان به خواب بیشتری نیاز دارند چون آنها باهوش تر هستند. این یک واقعیت علمی است. چیزی که تحقیقات قادر بود ثابت کند این است که زنان فعالیت مغزی پیچیده تری نسبت به مردان دارند.

با توجه به نظر جان هورن، متخصص و محقق خواب،یکی از عملکردهای اصلی خواب این است که بازیابی و ترمیم مغز را میسر می سازد. در طول روز هرچه بیشتر از مغز استفاده شود، قسمت بیشتری از مغز نیاز به بازیابی دارد و، در نتیجه، به خواب بیشتری نیاز خواهد بود.

این مطالعه نشان داد که زنان نسبت به مردان در هر شب به حدود 20 دقیقه خواب بیشتری نیاز دارند.

در یک مطالعه در سال 2014، 949 نفر مورد آزمایش قرار گرفتند و نتایج نشان داد که مغز مردان در هر نیمکره مغز دارای اتصالات بیشتری است، در حالی که مغز زنان دارای اتصالات بیشتری در بین دو نیمکره است.

این یافته ها نشان داد که مردان می توانند در یک زمان بر روی یک کار تمرکز عمیقی داشته باشند، در حالی که مغز زنان در انجام همزمان چند کار عملکرد بهتری دارد.مغز زنان قطعا متفاوت از مغز مردان است. نتیجه آن بود که زنان، در بسیاری از کارهای مختلف، اطلاعات را حدود پنج برابر سریعتر از مردان پردازش می کنند و در انجام عملکرد شناختی یکسان از مغز شان بسیار کمتر استفاده می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала