تانکیست های آمریکایی در تانک روسی آرماتا+ویدئو

© Sputnik / Ramil Sitdikovتانک روسی آرماتا
تانک روسی آرماتا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تانکیست های آمریکایی قبول کردند به شرط آنکه نامشان فاش نشود در باره تانک روسی تعریف کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بیزنس اینسایدر» خدمه تانک آمریکایی «آبرامس»  نظر خود در باره تانک روسی «ت-14 — آرماتا» را به اطلاع خبرنگار نشریه نامبرده رساندند.

در پایگاه نظامی «فورت بلیس» در تگزاس، دنیئل برائون خبرنگار «بیزنس اینسایدر» را با  تانک «ام1 آبرامس» آشنا کردند. وقتی خبرنگار از تانکیست های آمریکایی در باره تانک جدید روسی سوال کرد، آنها به یکدیگر نگاه کردند و قبول کردند در صورتی که نامشان فاش نشود در باره تانک روسی تعریف کنند.

خدمه تانک «ت-14»  از سه نفر تشکیل می شود و آنها در کنار یکدیگر در یک اتاق بسته می نشینند که بحد کافی امن و بی خطر است. یکی از تانکیست های آمریکایی خوشش نیامد که مهمات جنگی در توپ 125 میلیمتری «ارماتا» بطور اتوماتیک منتقل می شود.

او گفت:سرباز سریعتر از دستگاه می تواند توپ را شارژ کند. چه لزومی به اتوماتیک کردن این روند هست؟

مکانیک-راننده گفت:برای جنگ باید از تکنیک آلات ساده تری استفاده شود. همه جا شن است. سنگریزه ها با ورود به مکانیزم، آن را از کار خواهند انداخت. در حالی که تانک باید در هر شرایطی کار کند. معمولا روس ها سلاح های خوبی می سازند مانند «کالاشنیکوف» که حتی با افتادن در آب و گل، کار خواهد کرد.  اما در اینجا این نکته از نظر روسها دور مانده است.

تانکیست دیگر آمریکایی گفت: از برج تانک روسی خوشم نیامد. اگر در بحبوحه جنگ چیزی از کار بیفتد، باید از تانک خارج شد و آن را زیر رگبار گلوله ها درست کرد؟  نمی دانم، نمی دانم…در مورد بی سرنشین کردن «آرماتا» هم همینطور. سرویس دهی آن خیلی دشوار می شود. اینجا تانک معمولی همیشه تعمیر می شود، زیرا همیشه چیزی از کار می افتد.

شایان ذکر است که تانک آبرامس آمریکایی در سال 1980 به ارتش آمریکا تحویل داده شد و درگیری های نظامی در خاورمیانه نشان دادند که «آبرامس» نمی تواند حتی در مقابل سیستم ضد تانک قدیمی شوروی از خود دفاع

کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала