اختلاف نظر کاربران پیرامون پوشش بانو شناگر زن ایرانی +عکس

© AP Photo / Matt Dunhamاختلاف نظر کاربران پیرامون پوشش بانو شناگر زن ایرانی +عکس
اختلاف نظر کاربران پیرامون پوشش بانو شناگر زن ایرانی  +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لباس شناگر ایرانی مدتی است که سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است.

به گزارش اسپوتنیك، شیرین گرامی مقیم لندن نخستین زن ورزشکار ایرانی در رشته سه‌گانه (شنا ، دوچرخه سواری و دو) که در شهریور سال ۱۳۹۲ در مسابقات جهانی لندن شرکت کرد مدتی است که در فضای مجازی بر سر زبان ها افتاده است. یادآور می شویم که وی اگر چه در رتبه ۷۸ ام ایستاد ولی عنوان نخستین زن ایرانی شرکت‌کننده در این رشته را از آن خویش کرد. رقابت های شنای هاوایی سالانه در ماه جولای و آگوست برگزار میشود. پیش از این بانوان ایران به علت محدودیت بخش شنا تا به حال در هیچ یک از مسابقات رسمی سه گانه شرکت نکرده بودند.
همچنین پوشش شیرین گرامی که به نمایندگی از ایران در مسابقات شرکت کرد مورد تایید مسئولان فدراسیون سه‌گانه بود.

گفته می شود که از همین روی او یک بار دیگر و در مهر ماه سال ۱۳۹۵ با حضور در مسابقات جهانی سه‌گانه با عنوان مرد آهنین به میزبانی هاوایی نام خود را به عنوان اولین و تنها بانوی ایرانی و محجبه این مسابقات ثبت کرد.

هانشی صفری دبیر فدراسیون سه‌گانه در مصاحبه با خبرگزاری های ایرانی درباره وی گفته بود که خانم گرامی در هر مسابقه‌ای که حضور داشته صرف نظر از کسب مقام تنها شرکت کننده‌ای است که بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد و این برای ایران ارزشمند است.
اما همه کاربران شبکه های اجتماعی نیز با این نظر هم عقیده نیستند.


روزهای اخیر تصویر شیرین گرامی در پوشش اسلامی در فضای مجازی سر و صدا به راه انداخته است و کاربران برخی مخالف و برخی مشوق وی هستند. عده ای از کاربران گمان کرده اند که او با مانتویی که در تصویر دیده میشود شنا میکند اما لازم به توضیح است که وی با این لباس شنا نمیکند بلکه بعد از ورود به آب آن را دراورده و مجددالحظه قبل از خروج از آب میپوشد.

Публикация от @saeedsheikhbagloo Мар 4, 2018 в 8:55 PST

برخی کاربران موافق این همه تفاوت و به چشم آمدن نیستند و میگویند به نظر فردی که درکی از پوشش اسلامی ندارد این پوشش خنده دار خواهد بود. برخی نیز گمانه زنی میکنند که پوشش وی اجبار برخی است. اما برخی دیگر از کاربران معتقدند این تصویر نشانگر آن است که حجاب محدودیت نیست و زنان ایرانی در همه عرصه ها حضور دارند و این مساله به خودی خود ارزشمند و افتخار آمیز است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала