دردسرهای کشف جعبه سیاه هواپیمای آسمان

اشتراک
به دنبال سقوط هواپیمای شرکت آسمان در پرواز تهران-یاسوج اخبارهای ضد و نقیضی به گوش می رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان ، بعد از تقریبا دو هفته تلاش تیم‌های امدادی، همچنان جست‌وجو برای یافتن پیکر جانباختگان این حادثه ادامه دارد و در حالی‌که تیم‌های امدادی همچنان با وجود شرایط آب‌وهوای نامناسب در منطقه سی سخت کوه دنا به دنبال پیدا کردن جعبه سیاه و اجساد هستند، ناگهان تیم ۱۴ نفره کوهنوردان با مدیریت شرکتی خصوصی وارد منطقه شد تا به‌طور ویژه محدوده سقوط هواپیما را به منظور کشف جعبه سیاه به‌طور دقیق جست‌وجو کنند.
به گفته ساکنان محلی منطقه، حوالی ساعت ۷ صبح این تیم کوهنورد به منطقه سی سخت دنا اعزام شد و و نهایتا بعد تلاش نصف روزه، بعد از ظهر همان روز موفق شدند جعبه سیاه این هواپیما را کشف کنند.
در حالی که از ادامه فعالیت تیم‌های امدادی برای کشف اجساد و آثار به جا مانده از هواپیما جلوگیری شده بود، این تیم کوهنورد از تحویل جعبه سیاه به مسئولان استانداری و تیم های امداد و نجات امتناع نمود تازمانی که مبلغ کامل را از ستاد مدیریت بحران این امر دریافت نماید.
در این میان، گفته‌ها حاکی از آن است که تیم اعزامی این شرکت خصوصی قصد انتقال غیرقانونی جعبه سیاه را به تهران داشته‌است. بر این اساس عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مهر تأییدی بر این شنیده‌ها می‌زند و اظهار می‌کند که گروه اعزامی کوهنوردان به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج از واگذاری جعبه سیاه به دادستانی ممانعت کرده و با واکنش‌های مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهکلویه و بویر احمد روبرو شده‌اند.
پارسایی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: درگیری‌های فیزیکی و گرو نگه داشتن جعبه سیاه هواپیمای آسمان در قبال دریافت وجه، عدم تأیید کشف جعبه سیاه از جانب سازمان هواپیمایی کشوری، منجر به پیش‌فرض‌هایی نسبت به انتقال غیرقانونی جعبه سیاه به تهران می‌شود. در شرایطی که این جعبه به‌طور سالم تقدیم دادستانی جهت پیگیری علت وقوع حادثه شده است ابهامات موجود نسبت به این مسئله، مسئولان ستاد مدیریت بحران را به زیر سوال می‌برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала