ایرانی های برنده ی اسکار امسال چه کسانی بودند؟

© AP Photo / Chris Pizzelloایرانی های برنده ی اسکار امسال چه کسانی بودند؟
ایرانی های برنده ی اسکار امسال چه کسانی بودند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو فرد ایرانی از عوامل فیلم " کودک خاموش" برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلم کوتاه نام خود را در تاریخچه ی برندگان اسکار ثبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در مراسم جوایز سینمایی اسکار سال 2018 که در آمریکا برگزار شد، فیلم «کودک خاموش» در رقابت با چهار فیلم کوتاه دیگر موفق شد جایزه بهترین فیلم کوتاه این جوایز مهم سینمایی را به‌دست آورد.
در این فیلم کوتاه که کارگردان آن «کریس اوورتون» است، علی فراهانی — فیلمبردار ایرانی مقیم بریتانیا — فیلمبرداری را بر عهده داشته است و ساخت موسیقی آن نیز با امیر صادقی کنجانی — آهنگساز ایرانی — بوده است.
این فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای در شاخه بهترین فیلم کوتاه نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار با چهار فیلم دیگر شامل «مدرسه ابتدایی دکالب»، «ساعت ۱۱»، «برادرزاده من اِمت» و «همه ما» برای کسب جایزه رقابت داشت.
علی فراهانی، مدیر فیلمبرداری این فیلم کوتاه، یکی از حاضران در سالن دالبی‌تئاتر لس‌آنجلس محل برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار بود؛ اما امیر کنجانی اعلام کرده بود که به سبب رفتار تبععیض‌آمیز مقامات آمریکایی با شهروندان ایرانی، با وجود داشتن ویزا، در این مراسم شرکت نمی‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала