پیروزی روسیه در سوریه

© Sputnik / Maxim Blinovپایگاه هوایی حمیمیم سوریه
پایگاه هوایی حمیمیم سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا پیروزی روسیه در سوریه را پذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در مجله «میلیتاری ریویو» که نشریه تخصصی نیروهای مسلح آمریکاست، روسیه به پیروزی چشمگیری در سوریه دست یافته است.  سیاستمداران و نظامیان روسیه  با هزینه کم و طی مدت زمان کوتاهی توانستند  به نتایج چشمگیری برسند: تار و مار کردن  گروهک های تروریستی، حفظ مقام ریاست جمهوری برای بشار اسد، دستیابی به مقام بازیگر مهم در  فرایند مذاکرات و تحکیم موقعیت خود در پایگاه های نظامی — هوایی «حمیمیم» و دریایی « طرطوس».

مایکل کوفمان تحلیلگر مرکز آنالیز نیروی دریایی آمریکا و متیو روژانسکی رئیس انستیتوی  واشینگتن به نام «کِنان» در این خصوص در مقاله نامبرده اظهار نظر کردند:«مهمترین مزیت استراتژی انتخاب شده توسط رهبری روسیه، انعطاف و هماهنگی اقدامات سیاستمداران و نظامیان روسیه وابسته به اوضاع متغیر بود. این پیروزی آشکار روسیه است که توانست موضع خود را در پایگاه هوایی «حمیمیم» و پایگاه دریایی «طرطوس» سوریه تحکیم بخشد. شرکت های روسیه نیز در سوریه  جای پای خود را محکم کردند و در آینده آن ها می توانند با شرایط بهتری در احیای  زیرساخت نظامی ویران شده سوریه شرکت کنند».

عملیات نظامی روسیه در سوریه 2 سال است که ادامه دارد.  نیروهای روسیه سپتامبر 2015 وارد سوریه شدند و دسامبر 2017، ولادیمیر پوتین در پایگاه هوایی «حمیمیم»  پایان موفق عملیات نظامی را اعلام نمود و دستور بازگشت نظامیان به روسیه را صادر کرد. طی این مدت، سازمان های تروریستی  که بخش اعظم خاک سوریه را تحت کنترل داشتند نابود شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала