محققان منشا بیماری جهادی های عراق را یافتند

© Flickr / NIAIDمحققان منشا بیماری جهادی های عراق را یافتند
محققان منشا بیماری جهادی های عراق را یافتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اپیدمی مرموزی که جهادی ها را در عراق و سوریه بعد از ظهور داعش دچار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پلوس، محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که اپیدمی مرموزی که جهادی ها را در عراق و سوریه بعد از ظهور داعش دچار کرد منشا ایرانی داشته است.

در ماه آوریل سال 2015، رسانه ها شروع به انتشار گزارش هایی از "بیماری جهادی" اسرارآمیز که در میان ساکنان بخش هایی از سوریه که توسط نیروهای داعش اشغال شده بودند کردند. بر طبق نظر شاهدان عینی، این بیماری، به معنای واقعی کلمه، باعث می شد که فرد آلوده شروع به فاسد شدن کند. نام این بیماری لیشمانیاز بود.

به اعتقاد دانشمندان دلیل گسترش آن این بود که تروریست های داعش اجساد قربانیان خود را از برای پوسیده شدن در خیابان ها قرار می دادند، که به گسترش مگس ها و باکتری ها کمک کرده است.

این بیماری که در عراق از منشا ایرانی بوده یک بیماری است که در پی تک‌ یاخته انگل‌های طبقهٔ لیشمانیا بوجود می‌آید و از طریق نیش نمونه‌های خاصی از پشهٔ خاکی گسترش می‌یابند.

ماریوان الباجالان محقق دانشگاه گارمیان کالار(در عراق) اعلام کرد: کل منطقه را می توان به عنوان نمونه ای برای مطالعه بیماری های لیشمانیاز در نظر گرفت و بر اساس برآورد کنونی حدود 20 هزار نفر در طول سه سال گذشته قربانی این بیماری بوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала