گزارش و تحلیل

پوتین خطاب به غرب: هر ضربه ای بزنید پاسخ شایسته خواهیم داد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین خطاب به غرب: هر ضربه ای بزنید پاسخ شایسته خواهیم داد
پوتین خطاب به غرب: هر ضربه ای بزنید پاسخ شایسته خواهیم داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه آلمانی دی ولت تی. وی.، پوتین طی پیام خود خطاب به مجلس فدرال روسیه در باره سلاح های جدید صحبت کرد و بدین سان به غرب تهدید کرد و در عین حال آمادگی مسکو برای مذاکرات را تاکید نمود و اشاره کرد که مسکو قصد ندارد در کاربرد سلاح هسته ای پیشدستی کند.

اسپواتنیک از کریستوف وانِر، خبرنگار رسانه آلمانی دی ولت تی. وی.، مقیم مسکو خواهش کرد در باره سلاح هایی صحبت کند که هنگام سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه خطاب به مجلس فدرال این کشور به شکل فیلم مستند و انیمیشن به نمایش گذاشته شد. غرب به چه ترتیبی باید این فراخوانی پوتین را ارزیابی کند؟

سخنرانی پوتین موجب وحشت غرب - اسپوتنیک ایران
سخنرانی پوتین موجب وحشت غرب
وانر در جواب چنین گفت: این یک هشدار بسیار واضح به غرب است. من نمی توانم این را به چیز دیگری تعبیر کنم. پوتین غرب را به خویشتنداری در مورد روسیه دعوت کرد. منظرش گسترش فزاینده ناتو به شرق و نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه و همچنین سپر موشکی آمریکا بود. به نظرم همه اینها رییس جمهور روسیه را به شدت نگران می سازد.
این سخنرانی پوتین ممکن نیست به شیوه دیگری قابل توضیح باشد. به نظر من، آخرین بخش سخنرانی وی تهدید آمیز بود. او در طول دو ساعت در مورد وضعیت کشور سخنرانی کرد. دو سوم نخست سخنرانی، مخاطبان و نمایندگان پارلمان در تالار تقریبا به طور مداوم به علامت موافقت با چشم انداز های گسترده ای که پوتین برای روسیه می بیند سر تکان می دادند و در بخش اخیر پوتین فقط درباره سلاح ها و پتانسیل ارتش صحبت کرد.
ناگهان حضار در سالن بیدار شدند و در حالت ایستاده از سخنان پوتین درباره سلاح های جدید با کف زدن های شورانگیز استقبال کردند و من آن را تا حدودی ترسناک می بینم که در آن روز تماشا کردم و این جریان از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد. در آخر پوتین سعی کرد از این موضوع دور شود و گفت که او طبعا همیشه طرفدار مذاکرات با غرب است. سلاح های او برای ایراد ضربه اول نیست. با این حال او به وضوح گفت: با ما به عنوان طرف برابر رفتار کنید. او همچنین هشدار داد: اگر به ما حمله کنند، پاسخ ضروری را خواهیم داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала