گزارش و تحلیل

اخبار دروغین «فاکس نیوز» در باره پایگاه نظامی ایران در سوریه

© REUTERS / sepahnews.comخبار دروغین «فاکس نیوز» در باره پایگاه نظامی ایران در سوریه
خبار دروغین «فاکس نیوز» در باره پایگاه نظامی ایران در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مقاله منتشره در سایت شبکه تلویزیونی آمریکایی «فاکس نیوز» آمده است که ایران پایگاه جدید دائمی نظامی در سوریه برپا کرده است که در آنجا گویا انباری هم برای نگهداری موشک وجود دارد.

مطابق با اطلاعات منابع «فاکس نیوز» از بین کارمندان سرویس اطلاعاتی کشورهای غربی، این پایگاه در 12 کیلومتری شمال —غرب دمشق، پایتخت سوریه قرار دارد و گویا توسط واحد ویژه «القدس» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کنترل می شود.
فاکس نیوز متذکر می شود که براساس عکس های ماهواره ای که توسط خبرنگاران آن دریافت شده است دو انبار، هر کدام به مساحت 500 مترمربع دیده می شوند. از آن ها گویا برای نگهداری موشک ها با برد متوسط و کوتاه استفاده می شود. بنا بر تأیید شبکه تلویزیونی با کمک اینگونه موشک ها می توان هر نقطه از خاک اسرائیل را هدف قرار داد.
اما به عقیده منبعی در وزارت دفاع ایران، گزارش «فاکس نیوز» هیچگونه مطابقتی با واقعیت امر ندارد.

آیا ایران در نزدیکی دمشق پایگاه نظامی جدیدی ایجاد کرده است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا ایران در نزدیکی دمشق پایگاه نظامی جدیدی ایجاد کرده است؟
شایان ذکر است که در مقاله منتشره «فاکس نیوز» آمده است که سال گذشته با کمک ماهواره پایگاه دیگر ایران در جنوب دمشق کشف شد. گویا این پایگاه با کمک موشک نیروهای اسرائیلی نابود شد. این نوع اعلامیه ها چند هفته پیش توسط دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران رد شد.
بدین ترتیب، «فاکس نیوز» دوباره یک «پُرس اخبار دروغین وحشتناک در باره ایران» منتشر کرده است.
عماد آبشناس، مفسر سیاسی و تحلیلگر مسائل منطقه در گفت و گویی با خبرنگار «اسپوتنیک» در باره دلایل جاری شدن موج جدید کابوس های اطلاعاتی آمریکا در رابطه با حضور نظامی ایران در سوریه اظهار نظر نمود.

«مقامات سیاسی و نظامی ایران این ادعای دروغین در مورد استقرار پایگاه نظامی جمهوری اسلامی در سوریه را تکذیب و اعلام نمودند که اولا، اگر ایران بخواهد در جایی پایگاهی را ایجاد کند هیچ ترسی از کسی ندارد. ثانیا، ایران هیچ وقت بدون هماهنگی و توافق رسمی با دولت سوریه پایگاه نظامی را ایجاد نخواهد کرد. طبیعتا این توافق رسمی علنی خواهد شد. این طور نیست که این توافق محرمانه باقی بماند. ثالثا، ایران و مخصوصا سپاه پاسداران آن قدر خام و ساده نیستند که در صورت دستیابی به توافق با دولت سوریه، پایگاه را در جایی ایجاد کنند که شبکه « فاکس نیوز» بتواند آن را به همین سادگی کشف کند چراکه این مسئله امنیتی است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که موشک هایی که «فاکس نیوز» در مورد آنان در گزارش خود صحبت می کند، برد و مساحت بیشتری دارند که فاکس نیوز اعلام کرده بود.
تمام این ادعای شبکه فاکس نیوز جعلی و ساختگی است و با این هدف که آمریکا می خواهد بهانه ای برای حضور خود پیدا نموده و شکست طرحهای خود را توجیه کند، همچنین می خواهند توجیهی برای حملات نظامی اسرائیل به مناطقی در داخل سوریه پیدا کند.
هدف ایالات متحده و رسانه های آمریکا با انتشار چنین اخبار جعلی علیه ایران این است که چهره ایرانیان را خدشه دار کنند. الآن آمریکا ماجرای عفرین و ماجرای قوطه شرقی را بزرگ نموده و مدعی است که دولت سوریه بمباران شیمیایی انجام داده و تروریستها را خوب جلوه دهد. در واقع دولت آمریکا شکستهای پی در پی از ائتلاف «ایران — روسیه — سوریه» می خورد و تلاش می کند با هر ترفند ممکن این ائتلاف را زیر سوال ببرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала