رقیبی جدی برای اینستاگرام به بازار آمد + عکس

© AP Photo / Marcio Jose Sanchezرقیبی جدی برای اینستاگرام به بازار آمد + عکس
رقیبی جدی برای اینستاگرام به بازار آمد + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربرانی که از اینستاگرام متنفرند در حال کوچ به‌ یک اپلیکیشن جدید هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت شبکه، اپلیکیشن "ویرو" یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس است که در سال 2015 راه‌اندازی شد و آخرین اپلیکیشنی است که از مشکلات الگورریتم اینستاگرام بیشترین منفعت را می‌برد.

تا یک هفته پیش، رتبه این برنامه اپ چنان پایین بود که حتی در بین هزار و پانصد اپ اول اپ استور هم جایی نداشت، اما در عرض یک هفته تبدیل به‌محبوب‌ترین اپلیکیشن در تمام اپ استور شده است. محبوبیت آن به‌جایی رسیده که سرورهای آن سرریز شده‌اند و خیلی از کاربران امکان ارسال پست جدید یا حتی باز کردن یک حساب کاربری جدید را ندارند.سرعت جذب کاربران تازه در این اپلیکیشن فوق‌العاده بالا است و در هر 24 ساعت پانصد هزار کاربر جدید به‌شبکه کابران آن ملحق می‌شوند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی "سنسور تاور" که تخصص آن در زمینه تجزیه و تحلیل اپلیکیشن است، این آمار تنها مربوط به‌پلتفرم iOS و آن‌هم در ایالات متحده آمریکا است.

در عمل، این اپلیکیشن علی‌رغم چند تفاوت مهم، شباهت زیادی با اینستاگرام دارد. با این‌که، بیشتر کاربران از این اپ برای پست عکس‌های خود استفاده می‌کنند، اما می‌توان متن و URL به‌اشتراک گذاشت یا حتی کتاب، سریال و فیلم به‌دیگران پیشنهاد کرد.

شاید عمده‌ترین تفاوت این اپ با شبکه‌های اجتماعی فعلی در نحوه مرتب‌سازی پست‌ها است. در ویرو، پست‌ها در جهت عکس ترتیب زمانی مرتب می‌شوند، در حالی‌که سایر شبکه‌ها از روش الگوریتمی استفاده می‌کنند. حتی کاربران می‌توانند بر اساس هشتگ‌های محبوب در پست‌ها به‌گشت‌زنی بپردازند.

یکی از ویژگی‌های این اپ تشخیص ارتباطات بر پایه نوع رابطه آن‌ها با کاربر است. ویرو روی سیاست‌های حریم شخصی تأکید زیادی دارد. طبق ادعای آن‌ها، کمترین میزان اطلاعات در رابطه با کاربر از قبیل نام‌، آدرس ایمیل و شماره‌های تماس در سرورهای این نرم‌افزار جمع‌آوری می‌شود. اما هیچ‌کدام از این اطلاعات در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی یا طرف‌های سوم قرار نمی‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала