کی در فضا قوی تر است-روسیه یا آمریکا؟

© Photo / NASAسفینه سایوز روسیه و ایستگاه بین المللی فضایی
سفینه سایوز روسیه و ایستگاه بین المللی فضایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشور روسیه ابرقدرت فضایی باقی می ماند.

به گزارش اسپوتنیک،  آکادمیسین میخائیل ماروف در خصوص نقش روسیه در فضا اظهار نظر کرده گفت که رشته فضانوردی روسیه با کمبود تبلیغات روبروست که ایلون ماکس میلیاردر و بنیان گذار شرکت «اسپیس ایکس» هزینه زیادی صرف تبلیغات طرح های فضایی خود می کند.  او پرتاب هر موشک را به یک شو مبدل می کند و حتی چندی پیش خودروی شخصی خود را به فضا فرستاد.  با وجود این، حساب کلی به نفع روسیه است.

اگر تمام پرتاب های سفینه های باری بی سرنشینی را که آمریکا، چین و دیگر کشورها به فضا انجام دادند را با هم جمع کنیم، 36 پرواز و 2 پرواز نافرجام بوده است. در حالی که روسیه 158 پرواز موفق و 3 پرواز نافرجام داشته است. چرا در باره این همه پرواز موفق کم صحبت می شود و فقط توجه را بر پروازهای نافرجام متمرکز می کنند؟

با وجود شرایط سختی که رشته فضانوردی روسیه در دهه 1990 پشت سر گذاشت،  روسیه توانست در این رشته به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد که یکی از آنها امضای فرمان ساخت موشک حامل مافوق سنگین است که «روس کسموس» سالها در انتظار آن بود. اگر همه چیز بخوبی پیش برود، روسیه تا دهه 2020  موضع پیشرو خود در این رشته را تحکیم خواهد بخشید.

به نظر من روسیه نیازی به سازماندهی شوی فضایی مثل نمونه ایلون ماکس ندارد. اما باید بشکلی قابل فهم برای مردم توضیح داده شود که برای چه تحقیقات فضایی انجام می شود و خدمه ایستگاه بین المللی فضایی مشغول چه کارهایی در مدار زمین هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала