عواقب حمله اتمی احتمالی کره شمالی به توکیو

© Fotolia / Wiennat Mعواقب حمله اتمی احتمالی کره شمالی به توکیو
عواقب حمله اتمی احتمالی کره شمالی به توکیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه National Interest به ارزیابی و تجزیه و تحلیل حمله احتمالی کره شمالی به ژاپن پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه National Interest به اشغال شبه جزیره کره توسط نیروهای ژاپن بین سال های 1940 تا 1945 اشاره می کند. این امر منجر به تیره شدن روابط "کره جنوبی و ژاپن" شد و مشکلاتی بین دو کشور بوجود آورد.
یکی از مشکلات در روابط دو کشور، محور تاریخی توکیو- واشنگتن — سئول است که با سیاست کره شمالی در منطقه مخالف است.

کارشناسان تأکید می کنند که ژاپن به طور کلی برای کره شمالی به دلیل استقرار پایگاه های نظامی آمریکا در جزایر این کشور مهم است و وجود این پایگاه ها در ژاپن می توانند نقش بسزایی در صورت وقوع درگیری در شبه جزیره کره ایفا کنند و این پایگاه ها اهداف اولین کره شمالی این پایگاه ها خواهند بود.
کارشناسان معتقدند که ضربه به تاسیسات نظامی آمریکا، که کمتر از 50 کیلومتر از توکیو فاصله دارد، حتمی است. در صورت وقوع این سناریو، حدود 13 هزار نفر کشته و 45 هزار نفر دیگر مجروح خواهند شد. با این حال به گفته کارشناسان شعاع حمله اتمی به پایتخت ژاپن نخواهد رسید.
اما وحشتناکترین ضربه اتمی به ساختارهای دولتی در توکیو وارد خواهد شد که در صورت وقوع آن بیش از 24 هزار نفر کشته و بیش از 90 هزار تن دیگر با آسیب هایی مواجه خواهند شد. در این میان ویرانگر ترین ضربه را وزارت دفاع ژاپن متحمل خواهد شد.
طبق ارزیابی کارشناسان، قربانیان این حمله حدود 57 هزار نفر خواهند بود و تعداد کل آسیب دیدگان به 128 هزار نفر خواهد رسید. گفته می شود که در صورت وقوع حمله هسته ای کره شمالی به ژاپن، ده ها هزار نفر نابود و میلیون ها تن دیگر با آسیب های گوناگون مواجه خواهند شد که ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون با آن روبرو نشده است

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала