پپسی و دیگر برندهایی که از محصولات دستکاری ژنتیک استفاده می کنند +عکس

© AP Photo / pepsico advertisement via APپپسی و دیگر برندهایی که از محصولات دستکاری ژنتیک استفاده می کنند +عکس
پپسی و دیگر برندهایی که از محصولات دستکاری ژنتیک استفاده می کنند +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به درج اطلاعات مربوط به استفاده از محصولات تراریخته توجه کنید.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت پپسی مدعی است که به صورت علنی از محصولات دستکاری شده ژنتیک در تولیدات خود استفاده میکند و این لیبل را روی محصولات خود درج میکند. با این که این قضیه موضوع تازه ای نیست ولی در فضای مجازی سروصدای زیادی به راه انداخته است.
بر اساس قانون ورمونت"Vermont" از ابتدای ماه جولای سال 2016 همه شرکتها موظفند استفاده از محصولات تغییر ژنتیک یافته را بر روی کالاها قید کنند. اولین بار لیبل استفاده از محصولات تراریخته روی یک نوشیدنی پپسی در ایالت نیوهمپشایر آمریکا مشاهده شد.

Публикация от RES (@res_news) Фев 21, 2018 в 9:00 PST

در پشت این بطری با خط ریز نوشته شده است "با استفاده از محصولات دستکاری ژنتیک یافته به صورت محدود". این نوشته به راحتی به چشم نمی آید و این مساله توجه کاربران را به خود جلب کرده است. برخی کاربران معتقدند این حرکت صادقانه نیست و صرفا با اهرم قانون انجام پذیرفته است.

اما برخی دیگر بیان داشته اند همین که این نکته درج شده هرچند به صورتی که جلب توجه نکند باز هم از بسیاری شرکت هایی که از قانون تخطی میکنند جلوتر است.

این شرکت در پاسخ به این سوال که منظور از عبارت "به صورت محدود" چیست، بیان داشته است که مقصود این است که در کالای مدنظر کمتر از 75 درصد را محصولات تراریخته تشکیل میدهند.
این جمله نه تنها روی نوشیدنی های شرکت پپسی بلکه روی برخی محصولات شرکت های تابعه پپسی همچون شرکت "Frito-Lay" که تولید کننده اسنک و چیپس است مشاهده شده است.

نگرانی کاربران ایرانی نسبت به افزایش استفاده از محصولات تراریخته +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
نگرانی کاربران ایرانی نسبت به افزایش استفاده از محصولات تراریخته +عکس،ویدئو

کاربران در کمپین هایی همچون کمپین نه به محصولات تراریخته این خبر را انتشار داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала