بی اعتنایی عربستان به قطر

© AP Photo / Michael Sohnبی اعتنایی عربستان به قطر
بی اعتنایی عربستان به قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور جنجالی دیوان پادشاهی عربستان ادعا کرده که بحران قطر برای عربستان و دیگر کشورهای عربی (امارات، مصر و بحرین) اهمیتی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، «سعود القحطانی» مشاور دیوان پادشاهی عربستان با اظهار نظر درباره بحران قطر اعلام کرد که مسأله قطر برای عربستان یا دیگر کشورهای تحریم کننده قطر اهمیتی ندارد.

القحطانی گفت اما در طرف مقابل این مسأله برای قطری ها بسیار مهم است و تمام تلاش خود را می کنند تا ضمن رفع تحریم ها علیه آنها، بزرگترها آنها را ببخشند. وی با لحنی توهین آمیز ادامه داده که شیخ تمیم بن حمد امیر قطر و وزیر خارجه او به کشورهای متعددی سفر کرده و خواستار میانجیگری برای حل بحران بودند اما پاسخ به آنها این بود که قطر خیلی کوچک است.

مشاور جنجالی دیوان پادشاهی عربستان در توییتر خود نوشته که آنچه سیاست مداران قطری نسبت به آن غافل هستند این است که تحریم آنها به وسیله کشورهای عربی ثابت کرد که دوحه از گروه اخوان المسلمین حمایت کرده و حجم روابط و هماهنگی میان آنها بسیار بالاست.

وی ادامه داده مسأله قطر برای ریاض بسیار کم اهمیت است و قرار نیست روی مسائل اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی در عربستان تأثیرگذار باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала