شرفی: برخی مدیران به جای حرفهای عجیب و غریب، عذرخواهی کنند

© AFP 2023 / Marwan Naamaniشرفی: برخی مدیران به جای حرفهای عجیب و غریب، عذرخواهی کنند
شرفی: برخی مدیران به جای حرفهای عجیب و غریب، عذرخواهی کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام سازمان هواپیمایی ایران با تکذیب ادعای مطرح شده درباره استفاده از چوپان برای یافتن لاشه هواپیمای ATR آسمان، از انتقال ۱۰ کوله بقایای اجساد جانباختگان این هواپیما خبر داد وگفت:‌ برخی مدیران به جای گفتن حرف‌های عجیب و غریب از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدسعید شرفی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص نحوه پیدا کردن لاشه هواپیمای ATR آسمان، اظهار کرد: بنده خدایی گفته برای یافتن لاشه هواپیما از یک چوپان کمک گرفته شده است احتمالا در تجوجیه این‌که در منطقه سقوط هواپیما حضور نداشه است.

وی با اشاره به این‌که برخی اظهارنظرها سازمان هواپیمایی را مجبور کرد قبل از انتشار رسمی اقدامات انجام شده در خصوص عملیات جستجور نجات احتمالی در رابطه با برخی اظهارات عجیب و غریب اطلاع‌رسانی کند، تصریح کرد:‌ حدود ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز یکشنبه که این اتفاق افتاد،‌بلافاصله جلسه ستاد بحران در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد. حدود دو ساعت بعد تصمیم بر این گرفته شد که کارشناسان و متخصصان سازمان به منطقه اعزام شوند که این کار با پرواز اختصاصی هواپیمایی ماهان انجام شد.

شرفی با طرح این پرسش که اگر می‌شد با چوپان محل دقیق سقوط هواپیما را پیدا کرد دیگر چه نیازی به پهپادهای اتحادیه هوافضا، سپاه، هواپیماهای شناسایی عملیات خاص و… بود،‌ افزود: یعنی افراد نظامی متوجه نیستند چه کاری انجام می‌دهند و برای «شو» این کارها را انجام داده‌اند؟

وی با تاکید بر این‌که یکی از مشکلات ما حرف‌های عجیب و غریب است، گفت:‌یکی از مسئولان استان کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد لاشه هواپیما پیدا شده که با توجه به عدم صحت آنرا بلافاصله تکذیب کردیم.

وی ادامه داد:‌یا این‌که در حالی هنوز عملیات جستجو و نجات آغاز نشده می‌گویند 45 جسد پیدا شده که 15 جسد آن سالم بوده است. کل بقایای اجساد پیدا شده 10 کوله پشتی است و هیچ جسد سالمی تا الان پیدا نشده است.

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری گفت:متاسفانه هر کسی هر حرفی می‌خواهد درباره سقوط هواپیما می‌زند، اظهار کرد:‌ در بحث امورات تخصصی حمل‌ونقل هوایی کشور فقط سازمان هواپیمایی می‌تواند اظهار نظر کند و برخی مدیران به جای بیان حرف‌های عجیب و غریب مانند استفاده از چوپان برای یافتن لاشه هواپیما، از مردم عذخواهی کنند و دیگر هیچ حرفی نزنند.

شرفی با تاکید بر این که اینها مطابق قانون نباید حرف بزنند، گفت:‌ چالش کنونی ما اظهارنظرهای غیرواقعی است که مردم را سردرگم کرده و برای ما بحران ایجاد می‌کندو به عنوان مثال می‌گویند 15 جسد سالم پیدا شده در حالی که کل بقایای اجساد10 کوله پشتی است و هیچ جسد سالمی در کار نیست.

وی همچنین با اشاره به این‌که هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده است، بیان کرد: کارشناسان سازمان هواپیمایی فرانسه در حال آموزش تکاوران تا عکس‌برداری از لاشه هواپیمای را از زاویه‌هایی انجام دهند تا بتوان بر اساس آن دلایل سقوط را بررسی کرد.

وی تاکید کرد:‌با توجه به بارش‌ها احتمال این‌که بتوانیم تا بهار وارد محل سقوط هواپیما شویم،‌ کم است. از این رو روی آموزش تکاوران تمرکز کرده‌ایم.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала