خواهر رهبر کره شمالی دیدار با هیات آمریکایی را رد کرد

© AP Photo / Korean Central News Agencyخواهر رهبر کرشمالی دیدار با هیات آمریکایی را رد کرد
خواهر رهبر کرشمالی دیدار با هیات آمریکایی را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات کره شمالی دیدار با مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کره جنوبی را در آخرین لحظه لغو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، هدر ناوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا که برای برگزاری بازیهای المپیک زمستانی در کره جنوبی حضور داشت، قرار بود در حاشیه این بازی‌ها با مقامات "پیونگ یانگ" از جمله خواهر "کیم جونگ اون" رهبر این کشور دیدار کند، اما مقامات کره شمالی در آخرین لحظات این دیدار را لغو کردند.
رئیس دفتر "پنس" در بیانیه‌ای مدعی شد، مقامات کره شمالی به امید آنکه معاون رئیس جمهور آمریکا مواضع خود را نسبت به گذشته نرم‌تر کند در پی این نشست بودند.
یک مقام آمریکایی نیز اعلام کرد براساس برنامه قرار بر این بود که معاون رئیس جمهور آمریکا با کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی و کیم یونگ نام، رئیس کل مجمع عالی خلق کره شمالی دیدار کند، اما مقامات کره شمالی دیدار 10 فوریه را دو ساعت پیش از آغاز آن لغو کردند.

این دیدار اولین ملاقات مقامات ارشد آمریکا و کره شمالی پس از ماه‌ها تنش میان ترامپ و کیم جونگ اون بر سر برنامه‌ی موشکی و هسته‌ای کره شمالی محسوب می شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده بود تا زمانی که "پیونگ یانگ" با خلع کامل سلاح هسته‌ای خود موافقت نکند، ما از هیچ یک از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала