هواپیمای ATR نقص فنی نداشت

CC BY 3.0 / Alireza Javaheri / The view of Dena from Semirom roadسقوط هواپیما در محل کوهستانی «دنا» در ایران
سقوط هواپیما در محل کوهستانی «دنا» در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای حادثه دیده به هیچ وجه نقص فنی نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،بهادر عشایری با بیان اینکه پرواز هواپیمای "ای تی آر" تهران — یاسوج تاخیر نداشته و رأس ساعت مقرر یعنی 7 و 55 دقیقه پرواز کرده است، اظهار کرد:‌ هر حادثه هواپیمایی تا زمانی که FTR­ یا CDR هواپیما خوانده و پیاده نشود، هیچ مقامی در هیچ رده ای مجاز به تشخیص یا پیش بینی علت حادثه نیست.

عشایری با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشور به عنوان متولی بررسی این سانحه صلاحیت اظهار نظر دارد، افزود:‌حجت الله فولاد خلبان هواپیمای حادثه دیده پرواز تهران — یاسوج در زمینه پرواز با هواپیمای ای تی آر (ATR) با تجربه ترین در کشورمان و معلم منتخب سازمان هواپیمایی کشوری بود. وی 17 هزار و 700 ساعت پرواز با هواپیمای ATR را در کارنامه خود دارد بنابراین وی و همچنین کمک خلبان، مشکلی نداشتند.

عشایری با اشاره به اینکه چک های هواپیما هم به طور کامل انجام شده بود، گفت: مرکز کنترل، این هواپیما را در مسیر تا 14 مایلی فرودگاه یاسوج بر روی رادار داشت. نمی دانیم دقیقاً چه اتفاقی برای هواپیما افتاد و باید برای روشن شدن این موضوع صبر کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال ساخت این هواپیما سال 1993 است ، گفت:​ شرکت هواپیمایی آسمان 6 فروند هواپیمای "ای تی آر" دارد که موتورها و ملخ آن ساخت کانادا، ابزار دقیق و سیستم داخلی آن ساخت آمریکا و خود هواپیما ساخت فرانسه و ساخت همان کارخانه ای است که هواپیمای ایرباس را می سازد.

هواپیمای " ای تی آر" از جمله هواپیماهای بسیار پیشرفته و مدرن است، گفت: این هواپیما مجهز به E LT بوده و استانداردهای لازم موقعیت یاب را داشته است. به علت تحریم ها مشکلاتی داریم امّا محال است که هواپیمایی را که دچار مشکل است به خط پرواز بیاوریم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала