فعال شدن منشور بین المللی فضا و سوانح بزرگ

© REUTERS / Tasnim News Agencyماشین های اورژانس در شهر سمیرم
ماشین های اورژانس در شهر سمیرم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منشور بین المللی فضا و سوانح بزرگ برای جستجوی ATR-72 در ایران فعال شد.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به اعلامیه ستاد حوادث غیرمترقبه روسیه، منشور بین المللی فضا برای انجام نظارت های فضایی محل سقوط هواپیمای ATR-72 از طرف فدراسیون روسیه فعال شد.

هواپیمای ATR-72 که از تهران به یاسوج  پرواز می کرد در منطقه دناکوه سیمرم سقوط کرد.

سقوط هواپیما در ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سقوط هواپیما در ایران
این هواپیما 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرده است.

منشور بین المللی در امور فضا و سوانح بزرگ به جستجوی هواپیمای ایرانی می پیوندد. کشورهایی که به این منشور پیوسته اند به کشورهایی کمک می کنند که بر اثر حوادث غیر مترقبه آسیب دیده اند. از جمله اطلاعات نظارت از راه دور بر زمین در نقاط آسیب دیده را به آنها منتقل خواهند کرد.

بر اساس مرکز نظارت ضربتی زمین- اوپراتورهای ماهواره های نظارت بر زمین روسیه- مجموعه تجهیزاتی — برنامه ای برای همکاری با منشور ایجاد شده است. این ساختار آژانس فضایی اروپا ، آژانس های ملی فضایی فرانسه، آلمان، هند، چین، کانادا، آرژانتین و ژاپن را باهم متحد می کند. شرکت روسیه در این منشور را می توان یک عامل مثبت دانست.

وضوع از این قرار است که هر ماهواره ای نمی تواند در هر زمانی از هر نقطه زمین عکسبرداری کند. به این دلیل کشورهایی که از امکان نظارت بر زمین برخوردار هستند در چنین اتحادیه ای متحد شده اند. به این ترتیب ماهواره های کشورهای مختلف می توانند در انجام تحقیقات پدیده های غیر نرمال در نقاط مشخصی از زمین شرکت کنند.

هواپیمای مسافربری ATR-72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران به سمت یاسوج در پرواز بود، روز یکشنبه حدود 50 دقیقه پس از برخاستن 

از فرودگاه مهرآباد تهران از رادار مرکز کنترل هوایی ناپدید شد. این هواپیما در اطراف شهر سمیروم در استان اصفهان و در رشته کوه های دنا سقوط کرد. این هواپیما حامل 66 سرنشین بود (60 مسافر و 6 خدمه پرواز) که یک کودک نیز در میان آنها حضور داشت. براساس گزارش های اولیه تمامی سرنشینان این هواپیما جان باختند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала