فراخوان به توقف پیشروی به سوی ادلب

© Sputnik / Vitaliy Belousovسرگی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه
سرگی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فراخوان به توقف پیشروی به سوی ادلب، تلاشی برای حمایت از «جبهه النصرا»ست.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه اعلام نمود که در پشت فراخوان ها به توقف پیشروی ارتش سوریه بسوی ادلب، تلاش هایی برای حفاظت از تروریست های «جبهه النصرا» پنهان شده است. نیروهایی که در غرب بر شبه نظامیان تأثیر گذارند باید این گروهک  تروریستی را «منظم کنند».

سرگی لاوروف گفت:«هم اکنون در سازمان ملل، بطور فعال موضوع مسأله انسانی در«غوتای شرقی» در ادلب بررسی می شود و در شورای امنیت، ارتش دولتی سوریه را به متوقف کردن پیشروی بسوی ادلب فرامی خوانند. ابتکاری برای اعلام حداقل «مکث ماهانه» برای آرام شدن اوضاع و رساندن کمک های بشردوستانه به آنجا مطرح می شود.

مسأله این است که در ادلب و غوتای شرقی شبه نظامیان «جبهه النصرا» حاکم هستند، سازمانی که از طرف شورای امنیت سازمان ملل یک سازمان تروریستی اعلام شده است.  مطابق با تمام  توافق ها، مبارزه با تروریسم نمی تواند با هیچ چیزی محدود شود. این موضوع ما را نگران می سازد که در واقع  فقط ارتش سوریه و نیروی هوا-فضای روسیه که از نظامیان سوریه حمایت می کند سعی می کنند گروهک تروریستی «جبهه النصرا» و کسانی را که با آنها همکاری می کنند نابود سازند».    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала