پیشبینی طلاق و خیانت

© Fotolia / Andrey Popovپیشبینی طلاق و خیانت
پیشبینی طلاق و خیانت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روانشناسان آمریکایی می توانند طلاق و خیانت به همسر را پیشبینی کنند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در مجله «شخصیت و روانشناسی اجتماعی» متخصصان دانشگاه فلوریدا یک تست ساده روانشناسی را طراحی کرده اند که پیشبینی بحد کافی دقیق بی وفایی زوج جوان به یکدیگر طی 4 سال آینده زندگی مشترکشان را ممکن می سازد.

جیم مکنولتی از دانشگاه فلوریدا آمریکا گفت:«شبکه های اجتماعی و جهانی امکانات برای جستجوی شریک زندگی را بی حد و مرز کرده اند. از اینرو، درک این موضوع حائز اهمیت زیادی است که امکانات جدید، تعدادی از مردان و زنان را مجبور می کند در مقابل این وسوسه مقاومت کنند و دیگران  در این تله گرفتار شوند».

علت توجه مکنولتی و گروهش به این موضوع با آمار وحشتناک طلاق در آمریکا مرتبط بود. هم اکنون یک از هر دو زن و شوهر آمریکایی چند سال پس از ازدواج از هم جدا می شوند. برای درک این موضوع گروه مکنولتی، 300 زوج را گرد آوردند که طی 3 سال و نیم زندگی آنها را تحت نظر داشتند.

طی این مدت تعدادی از آنها ازهم جدا شدند و روابط بقیه به دلیل خیانت یکی از زوجین وخیم شده بود.

معلوم شد احتمال طلاق زوج با یک چیز خیلی ساده و لی پنهان مرتبط است- اینکه چهره شخص ناآشنا تا چه اندازه برای زن و مرد جذاب است.

طلاق و جدایی در بین زوج های جوانی که مدت طولانی به عکس زنان و مردان خوش صورت و جذابی نگاه کردند که طی تست به آنها نشان داده شد در سال های بعدی زندگی  بیش از  زوج های جوانی بود که مدت کمتری به این نوع عکس ها نگاه کردند.

روانشناس در توضیح گفت:«مردم اغلب کاری را که انجام می دهند و علت انجامش را درک نمی کنند. چنین روندهایی نیازی به تلاش شخص ندارد و لحظه ای و آنی است که می تواند علل بیولوژیکی یا نوعی عقده دوران کودکی باشد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала