ایرانیان چگونه ولنتاین را برگزار کردند؟ +عکس

© AFP 2023 / STRINGERایرانیان چگونه ولنتاین را برگزار کردند؟ +عکس
ایرانیان چگونه ولنتاین را برگزار کردند؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نگاهی به حال و هوای شبکه های اجتماعی در روز ولنتاین.

به گزارش اسپوتنیک، روز ولنتاین یا روز عشق یا روز عشاق که در فرهنگ مسیحی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه در روز ۱۴ فوریه برگزار می‌شود. امروزه ولنتاین در میان جوانان جایگاه ویژه پیدا کرده است.

معمولا این روز را جشن می گیرند و برای یکدیگر هدایایی می خرند. در واقع روز ولنتاین در میان فرهنگ مدرن غربی و فرهنگ مسیحی روز ابراز عشق است و برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می باشد. با این وجود این روز در میان بسیاری از جوانان ایرانی نیز محبوب است و آن را گرامی می‌دارند.

گفته میشود که ایرانیان در روز ولنتاین، پس از جشن عید نوروز، بیشترین کارت تبریک و هدیه را به یکدیگر می دهد. هرچند گروهی به جای آن جشن اسفندگان را که برگرفته از آیین‌های ایرانی است و در روز پنجم اسفند برگزار می‌شود، به جای ولنتاین پیشنهاد می‌کنند.

گلهای رز جاودانه یکی از بهترین گزینه های ولنتاین +عکس - اسپوتنیک ایران
گلهای رز جاودانه یکی از بهترین گزینه های ولنتاین +عکس

و گروهی دیگر جشن مهرگان را روز عشق حقیقی و واقعی در فرهنگ ایرانی می‌دانند. اما با این وجود باز هم ولنتاین در میان جوانان ایرانی مهم شمرده میشود. به همین جهت در شبکه های اجتماعی این روزها پستهایی با هشتگ #ولنتاین بسیار دیده میشود.

خیلی ها مشغول انتخاب هدیه هستند و برای این دسته پیشنهاد های بسیاری در فضای مجازی موجود است. بازار خرید و فروش هدایای ولنتاینی از جمله خرس و عروسک های نمدی و کوکی های ولنتاینی در فضای مجازی گرم گرم است.

برخی این روز را خیلی مفصل و با تمام آداب برگزار میکنند و عده ای به هدیه دادن یک شاخه گل یا کارت تبریک اکتفا میکنند.

برخی کافه ها و فروشگاه ها نیز برای مشتریان خود در این روز هدایایی در نظر گرفته اند.

Публикация от @esm.khas.ma Фев 14, 2018 в 3:19 PST

Публикация от @esm.khas.ma Фев 14, 2018 в 3:19 PST

حتی ایرانیانی که کمتر برای این روز اهمیت قائلند و ممکن است جشن نگیرند و هدیه نخرند نیز بی تفاوت از کنارش عبور نمیکنند، بلکه پیام تبریکی برای دوستان خود ارسال میکنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала