کشف درمان سرطان در مردگان

© Fotoliaکشف درمان سرطان در مردگان
کشف درمان سرطان در مردگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیماری هانتیگتون، شما را از سرطان نجات می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقر از مدیکال اکسپرس، دانشمندان دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده آمریکا دریافتند که در افرادی که بر اثر هانتینگتون جان خود را از دست داده اند،خطر ابتلا به سرطان به میزان 80 درصد کاهش می یابد. بر اساس این گزارش، سلول های توموری به فرم معیوب پروتئین هانتینگینت حساس هستند که باعث مرگ سلول های عصبی می شود.

هانتینگتون یک بیماری ژنتیکی از سیستم عصبی ناشی از آسیب دیدگی به نوکلئوتیدهای سه گانه در ژن است. از علائم این بیماری کاهش شدید کنترل عضلانی، اختلال هیجانی و تداخلات آسیب‌شناسی در یاخته‌های مغز می‌باشد. این بیماری در اثر جهش در ژن کد کننده پروتئین هانتینگتون ایجاد می‌شود.

این بیماری مربوط بخشی از مغز است که کنترل واکنش های حرکتی و رفلکس های متعادل را کنترل می کند و در مراحل بعد موجب تخریب قشر مغزی مشاهده می شود. این بیماری غیر قابل درمان است و پس از ظهور حدود 15-20 سال بعد موجب مرگ فرد می شود. در نتیجه آزمایشات بر روی موش ها، سلول های توموری به فرم معیوب پروتئین هانتینگینت حساس هستند که باعث مرگ سلول های عصبی بدخیم می شود، این امر موجب شده است که فرم پروتئین معیوب این بیماری، دارویی برای درمان سرطان شناخته شود.

این دارو با موفقیت در سایر انواع تومورهای بدخیم، از جمله پستان، پروستات، کبد، مغز، ریه، پوست و روده بزرگ آزمایش شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала