گزارش و تحلیل

ارز رمزی فضای مجازی را امنتر خواهد کرد

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر ارز رمزی فضای مجازی را امنتر خواهد کرد
ارز رمزی فضای مجازی را امنتر خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک در باره تروریسم و تبهکاری های احتمالی آنلاین در آینده، با "لارس هیلس" (Lars Hilse) کارشناس فناوری های دیجیتال و تروریسم سایبری مصاحبه کرد.

اسپوتنیک: در سال 2014، شما نوشتید که "11 سپتامبر بعدی " یک نوع اینترنتی از حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 خواهد بود. لطفا کمی درباره این نظریه و همچنین اینکه آیا پیش بینی شما درست بود یا نه کمی صحبت کیند.

مقابله روسیه و ایران با «بوت های رایانه ای» آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مقابله روسیه و ایران با «بوت های رایانه ای» آمریکا
لارس هیلس: این پیشبینی در مقیاس محدود درست از آب در آمده است، مثلا در مورد حمله به شبکه تلویزیونی TV5Monde فرانسه در سال 2015. در ماه مارس 2015، خلافت اسلامی یک حمله سایبری انجام داد و در نتیجه به 11 مرکز تلویزیون ماهواره ای آسیب وارد آمد. با توجه به این واقعیت که سیستم های عامل ما به طور فزاینده ای پیچیده تر می شود احتمال دارد که هر زیرساخت شبکه — مثلا تامین برق یا آبرسانی — بتواند بر اثر حمله سایبری در معرض خطر قرار گیرد به اندازه کافی بالا است. و با توجه به این واقعیت که تمام این زیرساخت ها به گونه ای آسیب پذیر هستند، من فکر می کنم که این فقط مسئله زمان است تا کسی بتواند به فکر آن بیفتد که آن را از کار بیندازد.

اسپوتنیک: در مورد حملات هکرها به سرویسهای ارز رمزی مثلا به بورس ارز رمزی ژاپنی Coincheck که در آن 530 میلیون دلار به سرقت رفته است، چه می توانید بگوید؟ شانس پیدا کردن کسانی که این پول را دزدیدند چیست؟

لارس هیلس: من می خواهم بگویم که ما از برخی از شکاف ها در توسعه این سیستم آگاه بودیم، اما ما همچنین شاهد تعدادی از مشکلات در سیستم توزیع پول نقد بودیم. حتی امروز، بانک های مرکزی هنوز به طور فعال با مشکل جعل کردن پول مبارزه می کنند. من فکر می کنم که اینترنت بدون احتساب مشکل امنیت طراحی شده، بنابراین ما در آینده هم با بسیاری از این شکاف ها روبرو خواهیم شد، تا زمانی که کسی راه حل برای این مشکل را پیدا نکند و "اینترنت بر روی اینترنت" که امن خواهد بود را نسازد. در این صورت اینترنت امنتر شده و ما خواهیم توانست عملیات گزندپذیر را بدون ترس از هکر ها انجام دهیم. اما از قرار معلوم عجالتا رصد کردن عملیات هکرها دشوار است. و تا زمانی مشکل خواهد بود که شرکت های بیمه موظف نشوند ریسک های مشتریان را جبران کنند.

آیا ایران قصد دارد ارز الکترونیکی بومی و مخصوص به خود را وارد بازار کند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا ایران قصد دارد ارز الکترونیکی بومی و مخصوص به خود را وارد بازار کند؟
اسپوتنیک: اخیرا شاهد کاهش شدید نرخ ارز رمزی بودیم. شما در مورد گرایش های اخیر در بازار بیتکوین چه فکر می کنید و ارزهای رمزی در مورد اعمال جنایی و تجارت خودی تا چه اندازه حساس اند؟ مردم چگونه می توانند از این جنایات خود را در امن و امان نگه دارند؟

لارس هیلس: این کارها بار دیگر ثابت می کند که این یک ابزار بسیار پیچیده است. من فکر می کنم ما نیاز به یک گام به عقب داریم و باید به خودمان یادآوری کنیم که بازارهای ارز زمزی در مراحل ابتدایی خود هستند، و بیت کوین — تنها "یک بچه بزرگ" در بین کل بچه ها است. وقت زیادی خواهد گذشت تا بیت کوین به پولی تبدیل شود که توسط بسیاری از مردم در سراسر جهان استفاده شود. بله، ما شاهد کلاهبرداری های موفق و ناموفق متعددی خواهیم بود، ما خواهیم دید که چگونه ارزش ارز های رمزی بیش از حد ارزشمند اعلام شده و چگونه آنها سقوط کرده و سکه ها بی ارزش می شوند و این اتفاق ها خواهند افتاد، زیرا این در طبیعت چیزها است و ما پیشتر این را دیدیم زمانی که یورو به گردش افتاد و بسیاری از ما ها می گفتند: "خدای من! ما پول تقلبی را دریافت خواهیم کرد زیرا من حتی نمی دانم که آنها شبیه چه هستند! "خیلی چیزها می تواند رخ دهد، اما من وضعیت را کاملا آرام می بینم، چرا که این نظریه قابلیت خود را ثابت کرده است و سیستم زنجیره بلوکی — blockchein یک سامانه امن است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала