در نظرسنجی اسپوتنیک شرکت کنید! یکصد نماد روسیه و ایران

© Fotolia / Savvapanf Photoیکصد نماد روسیه و ایران
یکصد نماد روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک به منظور افزایش تبادلات فرهنگی بین ایران و روسیه، تحقیقاتی را آغاز کرد.

دوستان گرامی! به منظور افزایش تبادلات فرهنگی بین ایران و روسیه، ما تحقیقاتی را آغاز کرده ایم. ما باید بدانیم که شما چه اندازه روسیه را می شناسید. لطفا برای هر یک از موضوعات عنوان شده در ذیل، فهرستی از اسامی و عنوانین (از یک تا 10) را بنویسید:

  • 1. جاذبه های گردشگری روسیه
  • 2. اماکن زیبا در طبیعت روسیه
گردشگری- روسیه-ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
گردشگری روسیه - ایران
3. اختراعات و دستاوردهای روسیه که در دنیا شناخته شده هستند
  • 4. غذاهای معروف روسی 
  • 5. هنرهای دستی روسی
  • 6. ورزش های ملی روسیه
  • 7. قهرمانان اسطوره ای و افسانه ای روسیه و اشعار اسطوره ای
  • 8. چهره های معروف در تاریخ روسیه 
  • 9. فعالان نامدار فرهنگ روسیه
  • 10. کلمات روسی در زبان فارسی
  • پاسخ های خود در خصوص این نظرسنجی را در بخش مربوط به مطلب منتشره درج فرمائید. علاوه بر آن، می توانید پاسخ های خود را به این آدرس ایمیل ارسال فرمائید:

    sputnikiran@gmail.com

     

    موضوع تحقیق و طرح مساله:

    سماور مال ما است، ایرانی نیست! - اسپوتنیک ایران
    گزارش و تحلیل
    سماور مال ما است، ایرانی نیست!
    روسیه و ایران بزرگترین کشورهای منطقه اوراسیا هستند که از دیرباز در مجاورت یکدیگر قرار داشته اند. علیرغم پنج دهه تجربه در ارتباط و توسعه متداوم ارتباطات بین رسانه های فراملی، اطلاعات مردم دو کشور از هم بسیار کلی و گاه دور از واقعیات است. با این حال، برای توسعه شرایط ژئوپولتیک در دنیا نیاز به مقابله با تهدیدات و چالش های مشترک و ارتباطات نزدیکتر دو کشور در حوزه اقتصاد و تجارت، فرهنگ، رشد اعتماد مردم نسبت به یکدیگر وجود دارد. برای حل این مسائل، بایستی هرچه عمیقتر یکدیگر را شناخته، بر شاکله های ذهنی منفی که امروز در ذهن عموم مردم وجود دارند، مقابله کرده و گره ها را پیدا کرد.

    موضوعات اصلی:

    موضوع تحقیق حاضر، ذهنیت ایرانیان درباره روسها و عکس آن به واسطه مطالعه تصویرهای نمادین در ده موضوع است.
    مورد مطالعه- پاسخ کاربران سایت های روس زبان https://ir.sputniknews.com و http://iran-visitrussia.com و همچنین کاربران سایت های روس زبان www.parstoday.com/ru و http://iransegodnya.ru.
    سایت های نامبرده در هر دو کشور منابع غیردولتی مورد حمایت از سوی دولت بوده و مخاطبان گسترده ای در میان کاربران هر کشور دارند. تصاویر نمادین برخلاف پاسخ های طولانی افراد به نظرشان در مورد کشور مقابل، به صورت کوتاه و جامعه اطلاعات را در اختیار پژوهشگر قرار می دهند. پاسخ به سوالان نظرسنجی «تصاویر نمادین» زمان بسیار کمی از افراد می برد و در ادامه می توان پاسخ ها را تحلیل و بر اساس آن نتیجه گیری کرد.
    سوالات طرح: جفت بودن و تقارن تصاویر نمادین دو کشور کمک می کند به نتایج درستی درباره تشابه فکری ساکنین دو کشور دست پیدا کنیم، اگرچه تفاوت های فرهنگی و جغرافیایی کاملا روشن است. در ادامه می توان از ارزیابی مثبت افراد چه در روسیه و چه در ایران نسبت به یکدیگر برای بهبود ارتباطات بهره گرفت.

    کدام عادت‌های روس ها  مایه تعجب خارجی ها است؟ آیا در داخل کنترل تلویزیون، روح خانواده‌ روس نهفته است؟ XIX Всемирного фестиваля молодежи и студентов в Олимпийском парке в Сочи - اسپوتنیک ایران
    گزارش و تحلیل
    کدام عادت‌های روس ها مایه تعجب خارجی ها است؟ آیا در داخل کنترل تلویزیون، روح خانواده‌ روس نهفته است؟
    نتایج تحقیقات به صورت مقاله، آلبوم عکس، ویدئو، برنامه تلویزیونی ارائه شده و به تعمیق روابط دوجانبه سودمند در حوزه های مختلف کمک خواهد کرد.

    مشابه همین فرم نظرسنجی به طرف ایرانی ارائه خواهد شد. به عنوان تشویق افراد، در صورت وجود اسپانسر، می توانیم به هر یک از شرکت کنندگان در نظرسنجی که پاسخ هر ده سوال را بدانند، مبلغی جایزه بدهیم.
    نویسندگان این پروژه:
    ولادیمیر یورتئاف، استاد بخش تاریخ و روابط بین الملل از "دانشگاه روسیه دوستی ملل"
    ، دکتر علوم تاریخی؛
    آئیدا سوبولوا، عضو فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران

    نوار خبری
    0
    loader
    بحث و گفتگو
    Заголовок открываемого материала