کیوی داروی همه دردها

© Flickr / Zach Dischnerکیوی داروی تمام دردها.
کیوی داروی تمام دردها. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خواص درمانی کیوی بی نظیر است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات انجام شده، خواص درمانی کیوی بی بدیل است. پزشکان چینی از آن به عنوان یک داروی درمانی استفاده می کنند. دو ویتامین C و E دو آنتی اکسیدان قوی برای از بین بردن رادیکال های آزاد هستند. مطالعات نشان داده است وقتی این دو ویتامین در کنار هم قرار بگیرند بدن مقاومت بیشتری در برابر رادیکال های آزاد و پیشگیری از بروز استرس اکسیداتیو دارد.

کیوی حاوی کلاژن زیادی است به همین دلیل باعث محکم شدن پوست و استخوان ها می شود. بر اساس مقاله درج شده در مجله پزشکی Cellular Physiology کیوی حاوی ترکیبی به نام پلی ساکارید Ploysacharides است که کلاژن سازی پوست را دو برابر می کند. به همین دلیل باعث جلوگیری از چین و چروک پوست بخصوص در میانسالی می شود. علاوه بر همه این ها لوتئین Lutein موجود در کیوی از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می کند.

لوتئین موجود در کیوی نه تنها برای پوست که سلامت چشم ها را هم تضمین می کند. در واقع استفاده مرتب از کیوی چشم را در برابر ابتلا به بیماری های مختلف مقاوم می کند.لوتئین موجود در یک کیوی بزرگ 171 میلی‌گرم است که از هر میوه دیگری این میزان بیشتر است. کیوی همچنین ویتامین A دارد که از دیگر ویتامین های ضروری برای سلامت چشم است.

مصرف یک عدد کیوی متوسط به طور روزانه خطر انواع سکته و گرفتگی رگ و عروق خونی را به میزان زیادی کاهش می دهد. کیوی حاوی پتاسیم، فیبر و ویتامین K  است به همین دلیل میوه سلامت قلب نامیده می شود.

تحقیقات نشان داده است در افرادی که روزانه یک کیوی مصرف می کنند تری گلیسیرید خون نسبت به کسانی که کیوی نمی خورند 15 درصدکمتر است.

ویتامین K موجود در کیوی یکی از فاکتورهای مهم سلامت و استحکام استخوان ها است. مطالعات نشان داده است این ویتامین مانع از ابتلا به پوکی استخوان و در صورت ابتلا به آن مصرف کیوی باعث کنترل این بیماری پیش رونده می شود. داشتن ناخن های سالم از دیگر خواص کیوی است.

کیوه از میوه های است که برای یک خواب آرام و عمیق پیشنهاد می شود

پزشکان چینی برای کاهش درد مفاصل، از بین رفتن سنگ های کلیه، سم زدایی کبد و حتی جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی کبد، ریه و روده بزرگ کیوی را تجویز می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала