گزارش و تحلیل

توهین سامسونگ به ورزشکاران ایرانی و خطر ازدست دادن بازاری بزرگ

© Sputnik / Maria Plotnikova /  مراجعه به بانک تصاویر توهین سامسونگ به ورزشکاران ایرانی و خطر ازدست دادن بازاری بزرگ
توهین سامسونگ به ورزشکاران ایرانی و خطر ازدست دادن بازاری بزرگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئولان برگزاری بازی های المپیک در پیونگ چانگ به خاطر تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد به ورزشکاران ایرانی گوشی های همراه سامسونگ هدیه ندادند.

به گزارش اسپوتنیک خبرگزاری یونهاپ کره در این خصوص اطلاع داد.
شرکت کره ای ، شریک جهانی کمیته ی بین المللی المپیک است. Samsung Electronics به عنوان اسپانسر بازی های المپیک به مسئولین تقریبا 4 هزار گوشی همراه Galaxy Note 8 از کلکسیون ویژه Olympic Edition в به عنوان هدیه به ورزشکاران و کارکنان کمیته بین المللی المپیک برای شرکت در بازی ها تقدیم کرد. در بازی های المپیک پیونگ چانگ این شرکت به تمامی ورزشکاران و کارکنان کمیته بین المللی المپیک به غیر از ورزشکاران ایرانی و کره شمالی گوشی های Note 8 Olympic Edition هدیه داد که روی صفحه برنامه ی ویژه ای با اطلاعاتی در باره ی بازی ها قرار دارد.
این بیانیه نارضایتی شدید از جانب ایران را به همراه داشت.

واکنش کاربران ایرانی به رفتار شرکت سامسونگ در خصوص ورزشکاران ایرانی + عکس - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران ایرانی به رفتار شرکت سامسونگ در خصوص ورزشکاران ایرانی + عکس
دكترسيدرضا صالحي اميري رييس كميته ملي المپيك با انتشار مطلبي در صفحه شخصي خود در خصوص رفتار غير حرفه اي برگزار كنندگان المپيك زمستاني 2018، نوشت:
هیچ‌گاه در مقابل توهین به غرور، هویت و غیرت ملی سکوت نخواهیم کرد.
از ساعت ۷ صبح که از رفتار غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای سامسونگ در دهکده المپیک زمستانی مطلع شدم چند اقدام هم‌زمان را در دستور کار قرار دادم:
۱-اعتراض رسمی به سفارت و سفیر کره جنوبی در تهران.
۲-تماس با وزیر محترم امور خارجه و تقاضای احضار سفیر کره جنوبی به وزارت خارجه که نتیجه آن در بیانیه وزارت خارجه اعلام گردید.
وزارت خارجه ایران اعتراض خود را به سفیر کره جنوبی در تهران و در ارتباط با اینکه ورزشکاران ایرانی در بازی های المپیک در پیونگ چانگ گوشی های سامسونگ را به بهانه تحریم دریافت نکرده اند، اعلام نمود. کیم سون هو سفیر کره جنوبی در تهران به وزارت امورخارجه ایران احضار شد.
سایر پیشنهادات رئیس کمیته ملی المپیک ایران یعنی
۳-اعتراض رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به ورود سیاست به حوزه ورزش که مغایر با منشور و اساسنامه کمیته ملی المپیک می‌باشد.
۴-مذاکره با وزیر محترم ورزش جهت هماهنگی با دولت‌مردان به منظور انجام اقدامات تنبیهی علیه سامسونگ.
۵-هماهنگی با رسانه‌های داخلی برای ایجاد کمپین اجتماعی علیه رفتار توهین‌آمیز سامسونگ
در مرحله ی اقدام جدی قرار دارد.
مصطفی شوقی منتقد ورزشی و رئیس بخش ورزش روزنامه ای همشهری در مصاحبه ای با اسپوتنیک بیان داشت که این اقدام سامسونگ نه تنها رفتاری احمقانه بوده بلکه نقض بی ادبانه قوانین کمیته ی بین المللی المپیک است. وی خاطر نشان نمود که این امر ممکن است به تشکیل کمپین گسترده ای برای تحریم محصولات سامسونگ منجر گردد، برای آنکه ملت ایران تحت هیچ شرایطی و هیچ شکلی چنین تحقیری را نسبت به هویت ملی و افتخارات خود متحمل نمی شود:


و در واقع این محرومیت علنی در سطح بین المللی برای ورزشکاران المپیکی ایران از جانب برگزارکنندگان المپیک ، آنها را عمیقا تحت تاثیر قرار داد.سمیه بیرامی باهر ورزشکار ایرانی که چندی پیش در مصاحبه ای با اسپوتنیک در خصوص آرزوها و انتظاراتش پیش از المپیک صحبت کرده بود اینبار حتی از اظهار نظر درباره ی اقدام شرکت سامسونگ و برگزارکنندگان بازی های المپیک امتناع نمود و در عین حال آنرا توهینی به افتخار و عزت ورزشکاران نامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала