اردوغان: حضور نظامی آمریکا در سوریه پس از نابودی داعش، برعلیه "ترکیه، روسیه و ایران" است

© AP Photo / Yasin Bulbulاردوغان: حضور نظامی آمریکا در سوریه پس از نابودی داعش، برعلیه "ترکیه، روسیه و ایران" است
اردوغان: حضور نظامی آمریکا در سوریه پس از نابودی داعش، برعلیه ترکیه، روسیه و ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه، حضور نظامی امریکا در سوریه را بهانه ای علیه سه کشور ترکیه، روسیه و ایران دانست.

به گزارش اسپوتنیک، طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در جناح پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه اعلام نمود که حضور نظامی در سوریه پس از شکست گروه تروریستی داعش هدفی علیه ترکیه، روسیه، ایران، ترکیه دارد.
اردوغان گفت: "از ما خواسته می شود که عملیات خود را در سوریه به پایان برسانیم. و شما (ایالات متحده آمریکا) آیا افغانستان وعراق را رها کرده اید؟ شما می گویید که داعش از بین رفته است، پس چرا شما اینجا ماندید؟ بنابراین، شما اهدافی علیه ترکیه، علیه ایران و یا شاید علیه روسیه در سوریه دارید. اما ما ثابت قدم خواهیم ایستاد. تا زمانی که تروریسم می تواند امنیت ما را به خطر بیندازد، ما قاطعانه عمل خواهیم کرد".
گفتنی است، ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در تاریخ ۲۰ ژانویه از آغاز عملیات « شاخه زیتون» علیه تشکل های کرد در عفرین سوریه خبر داد. همزمان با ترکیه، مبارزین «ارتش آزادی سوریه» نیز فعال هستند.
دمشق قاطعانه این اقدام ترکیه در عفرین را محکوم کرده و تاکید نمود که عفرین بخش لاینفک سوریه محسوب می شود. مسکو در ارتباط با اوضاع در عفرین از تمامی طرفین خواست که خوددار بوده و به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала