ریابکوف: بازبینی برجام غیر ممکن است

© Sputnik / Valeriy Melnikovریابکوف: بازبینی برجام غیر ممکن است
ریابکوف: بازبینی برجام غیر ممکن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد؛ بازبینی برجام به دلیل عدم اعتماد میان ایران و آمریکا غیر ممکن است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تغییر طرح جامع مشترک با توجه به عدم اعتماد میان تهران و واشنگتن غیر ممکن است.
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
دولت کنونی آمریکا از این توافقنامه به شدت انتقاد می کند و آنرا بدترین توافق برای آمریکا خوانده. آمریکا بارها تهدید کرده که از توافق برجام خارج می شود.
ریابکوف افزود: بازبینی و تغییر در توافقنامه برجام در شرایط کنونی غیرقابل ممکن است و حوادث اخیر بیش از پیش موجب بی اعتمادی میان ایران و آمریکا شده است.
وی گفت: ایران را به دلایل مخلتف متهم می کنند در صورتی که از نظر ما این تهران در پی حفظ منافع خود است. واشنگتن به جای برقراری یک گفتگوی عادی از روش تهدید را پیش گرفته است.
معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که نیازی به توافق مجدد در برجام نیست، زیرا این اقدام به موجب تضعیف این توافقنامه می شود.
به گفته وی، هرگونه اقدام علیه توافقنامه برجام با تاثیرات منفی در برنامه بین المللی عدم ترویج سلاح های هسته ای همراه خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала