نزاع پناهجویان افغان و اریتره ای در فرانسه

© AFP 2023 / Philippe Huguenنزاع پناهجویان افغان و اریتره ای در فرانسه
نزاع پناهجویان افغان و اریتره ای در فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌‌های فرانسوی از یک درگیری بین پناهجویان افغان و اریتره‌ای در شهر کاله فرانسه خبر داده‌‌اند که در جریان آن دست‌کم پنج نفر به ضرب گلوله زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، چهار نوجوان اریتره‌ای در فاصله سنی ۱۶ تا ۱۸ سال به شدت زخمی شدند و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند. وضعیت نفر پنجم هم وخیم گزارش شده است. یکی از این افراد از ناحیه گردن هدف گلوله قرار گرفته است.
ژیرار کولومب وزیر کشور فرانسه ضمن بازدید از کاله از این نزاع به عنوان یک وضعیت «جدی» یاد کرده و گفته است: «وقتی امروز پنج نفر در بین مرگ و زندگی قرار می گیرند، بیانگر این است که به یک مرحله بسیار خشونت آمیز رسیده‌ایم که پیش از این ندیده بودیم.»
او تاکید کرده است،‌« اگر پلیس نبود،‌ ممکن بود این نزاع به مرگ برخی افراد منجر شود.»
گزارش شده که درگیری در صف دریافت غذا در جنوب کاله رخ داده و حدود ۱۰۰ اریتره‌ای و حدود ۳۰ افغان در درگیری شرکت داشتند.
همچنین بر اساس این گزارش، در یک درگیری دیگر فقط لحظاتی بعد از آن، در یک پارک صنعتی حدود پنج کیلومتر دورتر از محل درگیری نخست، یک گروه ۲۰۰ نفری از پناهجویان اریتره‌‌ای با میله‌های آهنین به ۲۰ پناهجوی افغان حمله کردند که نیروهای پلیس مجبور شدند تا برای حفاظت از افغان‌ها در این درگیری دخالت کنند.
کاله، یک شهر ساحلی و یک بندرگاه مهم در شمال فرانسه و نزدیکترین بندر فرانسه به بریتانیاست که در ده‌های اخیر مسیر اصلی مهاجرت‌های غیرقانونی بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала