ارزش زندگی شما چقدر است؟ +ویدئو

© Photo / Pixabayارزش زندگی شما چقدر است؟ +ویدئو
ارزش زندگی شما چقدر است؟ +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئویی عمیق که مشاهده آن توسط جمع کثیری از کاربران توصیه می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئو صوتی تاثیر گذاری از نصیحت یک پدر به فرزندش با موج مثبت عظیمی مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

این داستان بدین شرح است:

یک روز پسری از پدرش سوال کرد ارزش این زندگی چقدر است؟

پدرش به جای جواب دادن یک تکه سنگ به او داد و گفت برو در بازار آن را به فروش. هر که قیمتش را پرسید دو انگشت را بالا ببرد و چیزی نگو. بعد از اینکه پسر به بازار رفت یک زن قیمت این سنگ را پرسید و گفت می خواهم آن را بخرم و بگزارم در باغچه ام. پسرک چیزی نگفت با دو انگشتش را بالا آورد و زن گفت دو دلار. پسر به خانه برگشت به پدرش گفت که یک زن حاضر است سنگ را دو دلار از من بخرد. پدر گفت پسرم حالا ازت می خواهم که این سنگ را به موزه ببری هر کسی ازت خواست که سنگ را بخرد چیزی نگو و فقط با انگشتات را بالا ببر. پسر به موزه رفت. یک مرد خواست که سنگ را بخرد پسر بدون اینکه چیزی بگوید و انگشتش را بالا برد مرد گفت ۲۰۰ دلار میخرمش. پسر متعجب زده با عجله به خانه برگشت و به پدرش گفت یک مرد حاضر شده است که این سنگ را به قیمت ۲۰۰ دلار بخرد. پدر گفت پسرم آخرین جایی که ازت می خوام سنگ را ببری فروشگاه سنگ های قیمتی است. به صاحب مغازه نشان بده و چیزی نگو و اگر قیمتش را پرسیدند فقط تو انگشت خود را بالا ببر. پسر به فروشگاه سنگ های قیمتی رفت آن سنگ را به صاحب مغازه نشان داد. مغازه دار پرسید این سنگ را از کجا پیدا کردی؟ این یکی از کمیاب ترین سنگهای جهان است. باید بخرمش چقدر می فروشی؟ پسر دو انگشتش را بالا آورد و مرد گفتو حاضرم ۲۰۰ هزار دلار بخرم. پسر که نمی دانست چه بگوید با عجله به پیش پدر رفت و گفت پدر یک مرد میخواهد سنگ را به قیمت ۲۰۰ هزار دلار بخرد. پدرش گفت پسرم اکنون ارزش زندگی را درک کردی؟ دیدی مهم نیست که از کجا آمده ای؟ کجا به دنیا آمده رنگ پوست چه رنگی است. چه مقدار پول در زندگی داشتیم ؟ مهم این است که چه نقطه ای را برای ایستادن انتخاب کرده ای. شاید کل زندگی خود را به خیال اینکه یک سنگ ۲ دلاری هستی گذرانده باشی. شاید کل زندگی ات را در میان کسانی گذرانده باشی که ارزشت را فقط به 2 دلار دانسته باشند. هر انسانی نگهدارنده یک الماس در وجودش است و ما اختیار این را داریم که اطرافمان را با کسانی احاطه کنیم که ارزش مان و الماس وجود مان را ببینند. ما این انتخاب را داریم که الماس وجود ما را در بازار بگذاریم یا در فروشگاه سنگ های قیمتی. همچنین این انتخاب را داریم که ارزش دیگران را ببینیم و درک کنیم و می توانیم به دیگران کمک کنیم که الماس نهفته در وجودشان را ببینند.
در انتها خودت را با کسی احاطه کن که بر خرد و دانایی ات بی افزاید بدین ترتیب میتوانید کل اختلاف ها در زندگی ات را تشخیص دهی و درک کنی.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала