طرح آمریکا در ناآرامی‌های اخیر ایران

© Sputnikمسنجر تلگرام
مسنجر تلگرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلگرام برای درآمدزایی اطلاعات به‌دست‌آمده از ایران را به اسراییل و آمریکا می‌فروشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ‌گفت:«تلگرام برای درآمدزایی اطلاعات به‌دست‌آمده از ایران در فضای مجازی را به اسراییل و آمریکا می‌فروشد».

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات و آشوب‌های اخیر در کشور گفت: «این یک حادثه امنیتی و مدرن است و باید ابعاد آن شناسایی و توطئه‌ها خنثی شود. عوامل این حادثه یک مثلث سه‌ضلعی بود، ضلع اول فضای مجازی، ضلع دوم بستر و زمینه مشکلات اقتصادی و ضلع آخر تهدیدهای دشمن است که باید هر سه موضوع بررسی شود.

فضای سایبری به‌دلایل مختلف از جمله وادادگی و نبود مدیریت تنظیم این حوزه در کشور مهم است. در این فضا هر مسئول و فردی با نگاه و برداشت خود با آن مواجه می‌شود بنابراین سیاست‌ها و رویکردها متفاوت خواهد بود و باعث می‌شود یک فضای بی‌کنترل و یا خارج از کنترل داشته باشیم. 95 درصد از سهم شبکه‌های اجتماعی کشورمان در اختیار تلگرام است، تلگرامی که در ابتدا بسیار ضعیف بود ولی حالا با رشد و توسعه تاحدی پاسخگوی نیاز مردم است.

پاول دورف، رئیس این شبکه خارجی در کشور خودش به‌عنوان یک اغتشاشگر شناخته می‌شود و او با تکرار حادثه‌ای شبیه آشوب‌های ما در روسیه و به‌کارگیری مردم علیه حکومت خود از آن کشور خارج شده است، تلگرام شبکه‌ای است که به‌واسطه به‌کارگیری مدیریت هوشمند در آن به حدود 16 دسته از اطلاعات کاربران مثل شماره تلفن، تقویم کاری، عکس‌ها، مکان و… دسترسی دارد. این اطلاعات در سرورهایی انبار می‌شود که در کشور ما نیستند، روی آن‌ها داده‌کاوی صورت می‌گیرد و بعد از پردازش اطلاعات داده‌های حجیم یا همان (BIG DATA) به‌وجود می‌آیند، بیگ دیتاهایی که به‌راحتی با آن می‌توانند به موضوعات ریز اطلاعاتی هر جامعه پی ببرند.

 

در نقشه بیست‌روزه حمله مسلحانه شروع می‌شد و قرار بود اغتشاشات به فاز خشونت کشیده شود. تمام خط‌ دهی، آموزش، هماهنگی و… این موارد به‌عهده تلگرام بود از توئیتر هم برای ارتباط نخبه‌ها و فرماندهان عملیات استفاده می‌شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала