کدام زن ایرانی بدون اذن شوهر می تواند از کشور خارج شود

© AP Photo / Vahid Salemiکدام زن ایرانی بدون اذن شوهر می تواند از کشور خارج شود
کدام زن ایرانی بدون اذن شوهر می تواند از کشور خارج شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا تنها زنان نخبه علمی و ورزشی بدون اجازه شوهر می توانند به خارج سفر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خانم طیبه سیاووشی رییس کمیته زنان، ورزش و جوانان و عضو فراکسیون امید در مجلس ایران در توئیت اخیر خود اعلام نمود که فعلا تصمیم بر آن شده است که تنها زنان نخبه علمی و ورزشی بدون اجازه شوهر می توانند به خارج سفر کنند و سپس این موضوع برای دیگر زنان نیز گسترش خواهد یافت.

بسیاری از زنان مطالبه می‌کنند که چرا طرح اصلاح ماده 18 قانون گذرنامه فقط برای زنان نخبه ورزشی و علمی دیده شده نه برای همه زنان. با توجه به مسائل عرفی و شرعی تصمیم بر این شد که نخستین قدم برای گروهی از زنان برداشته شود و در گام بعدی این نکته برای همه زنان دنبال شود.

پیگیری‌ها برای به جریان افتادن طرح اصلاح قانون گذرنامه و امکان خروج زنان از کشور بدون اذن همسر کماکان در دستور کار فراکسیون زنان است اما مقاومت‌هایی در مسیر تصویب طرح امکان خروج بانوان نخبه ورزشی و علمی از کشور بدون اذن همسر وجود دارد که برای ما بسیار عجیب است.قرار بود کمیته‌ای به منظور ابهام‌زدایی در خصوص تبصره‌های این طرح شامل اعضای کمیسیون فرهنگی، مسئولان مرکز پژوهش‌ها، وزارت خارجه، اطلاعات و اداره گذرنامه تشکیل و درباره این طرح تصمیم‌گیری کنند که تشکیل این کارگروه لغو شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала