رأى منفى مجلس به كليات لايحه بودجه ٩٧

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI رأي منفي مجلس به كليات لايحه بودجه ٩٧
رأي منفي مجلس به كليات لايحه بودجه ٩٧ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ایران نمایندگان بررسی کلیات لایحه بودجه را در دستور کار قرار دادند و در این رابطه 10 نماینده موافق و 10 نماینده مخالف در رابطه با کلیات لایحه بودجه سخنرانی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ایران نمایندگان بررسی کلیات لایحه بودجه را در دستور کار قرار دادند و در این رابطه 10 نماینده موافق و 10 نماینده مخالف در رابطه با کلیات لایحه بودجه سخنرانی کردند.

مخالفان این لایحه علت مخالفت خود را بخاطر افزایش انتشار اوراق مشارکت، برداشت از صندوق توسعه ملی، عدم تطابق بودجه با برنامه ششم توسعه، عدم توجه به مشکلات معیشتی معلمان و آموزش و پرورش اعلام کردند.

موافقان این لایحه خواستار موافقت دیگر نمایندگان با کلیات این لایحه بوده و معتقد بودند کمیسیون تلفیق برنامه های خوبی برای ایجاد اشتغال، از بین بردن فقر مطلق و حل مشکلات معیشتی مردم دارد.

در این رابطه محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از رد کلیات بودجه 97 خبر داد و اعلام کرد: نمایندگان بیشترین ایرادات را در خصوص تخصیصات و تغییرات که مهم ترین آنها یارانه بود مطرح کردند.

پس از بررسی لایحه بودجه در دو نوبت صبح و عصر روز یکشنبه نمایندگان با 83 رای موافق، 120 مخالف، 9 ممتنع از 216 نماینده حاضر در مجلس با کلیات لایحه بودجه مخالفت کردند و لایحه کلیات بودجه را رد کردند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала