یک زن کرد در مقابل تانکهای ترکیه در عفرین دست به عملیات انتحاری زد+ عکس

© AP Photo / Turkish Military/Pool Photoیک زن کرد در مقابل تانکهای ترکیه در عفرین دست به عملیات انتحاری زد
یک زن کرد در مقابل تانکهای ترکیه در عفرین دست به عملیات انتحاری زد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای ترکیه حملات هوایی خود را در عفرین سوریه انجام می دهند جایی که جان بسیاری از غیر نظامیان در خطر است.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای ترکیه حملات هوایی خود را در عفرین سوریه انجام می دهند جایی که جان بسیاری از غیر نظامیان در خطر است.

درگیری میان شبه نظامیان کرد و ارتش ترکیه در بسیاری از نقاط عفرین ادامه دارد. مخصوصا به خاطر اهمیت استراتژیک تپه کاستال درگیرهای وحشتناکی در این تپه اتفاق می افتد

یک زن کرد به نام زیلوخ خاما ملقب به آفستا خابور متولد 1998، خود را در مقابل نیروهای ترکیه‌ای در این شهر منفجر کرد که این امر به کشته شدن افرادی که در تانک ترکیه‌ای بودند انجامید.

ترکیه در حال حاضر عملیات شاخه زیتون را علیه تشکیلات کردها در عفرین در شمال سوریه اجرا می‌کند و ستاد مشترک ترکیه اعلام کرد که از آغاز عملیات شاخه زیتون 484 شبه نظامی را کشته است.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در تاریخ ۲۰ ژانویه از آغاز عملیات « شاخه زیتون» علیه تشکل های کرد در عفرین سوریه خبر داد. همزمان با ترکیه، مبارزین «ارتش آزادی سوریه» نیز فعال هستند. 

دمشق قاطعانه این اقدام ترکیه در عفرین را محکوم کرده و تاکید نمود که عفرین بخش لاینفک سوریه محسوب می شود. مسکو در ارتباط با اوضاع در عفرین از تمامی طرفین خواست که خوددار بوده و به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала