کردهای عفرین از ارتش سوریه خواستار کمک شدند

© Sputnik / Hikmet Durgunکردهای عفرین از ارتش سوریه خواستار کمک شدند
کردهای عفرین از ارتش سوریه خواستار کمک شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله‌های ترکیه به منطقه کردنشین شمال سوریه باعث شد تا مقام‌های کرد منطقه عفرین خواستار کمک از نیروهای حکومت سوریه شوند تا از آنها علیه ترکیه حمایت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، حمله‌های ترکیه به منطقه کردنشین شمال سوریه باعث شد تا مقام‌های کرد منطقه عفرین خواستار کمک از نیروهای حکومت سوریه شوند تا از آنها علیه ترکیه حمایت کند.

مقام های کرد این منطقه گفته‌ اند هدف تهاجم ترکیه این است که با اشغال عفرین، بخش‌های بیشتری از سرزمین‌های سوریه را بگیرند.

ترکیه گفته است هدف این کشور از انجام عملیات شاخه زیتون به بیرون راندن شبه‌ نظامیان کرد سوری از شهر عفرین و برقراری یک نوار امنیتی در جنوب مرز ترکیه می باشد.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در تاریخ ۲۰ ژانویه از آغاز عملیات « شاخه زیتون» علیه تشکل های کرد در عفرین سوریه خبر داد. همزمان با ترکیه، مبارزین «ارتش آزادی سوریه» نیز فعال هستند. 

دمشق قاطعانه این اقدام ترکیه در عفرین را محکوم کرده و تاکید نمود که عفرین بخش لاینفک سوریه محسوب می شود. مسکو در ارتباط با اوضاع در عفرین از تمامی طرفین خواست که خوددار بوده و به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала