واکنش دمشق به طرح تجزیه سوریه از سوی آمریکا

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش دمشق به طرح تجزیه سوریه از سوی آمریکا
واکنش دمشق به طرح تجزیه سوریه از سوی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوریه هرگز سند غیر رسمی گروه موسوم به واشنگتن را قبول نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بشار الجعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات وین بر مخالفت دمشق با سند گروه موسوم به واشنگتن که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن است، تاکید کرد.
وی در خصوص بحران سوریه گفت: تهیه کنندگان این سند غیر رسمی، در ظاهر می‌گویند که آن‌ها دوست دارند روند مذاکرات در ژنو را احیا کنند و این در حالی است که آن‌ها به دنبال نابودی این روند هستند.
رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه گفت: آمریکا که گروه تروریستی داعش را به وجود آورد و از آن حمایت کرد و حاکمیت سوریه را نقض کرد، چگونه از راه حل سیاسی در سوریه سخن می‌گوید؟ عربستان به عنوان یک کشور جاهلی، چگونه می‌تواند در ترسیم سیاست‌های آینده سوریه سهیم باشد؟

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала