تدارک حمله به ایران

© Photo / Thomas Jaehnelتدارک حمله به ایران
تدارک حمله به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مک‌کین کسی است که زمانی گفته بود "ایران را بمباران کنید، بمباران کنید، بمباران کنید."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرارو، دمیر موجزینوویچ، روزنامه‌نگار آزاد، طی یادداشتی که در وبگاه اینترنشنال‌پالیسی‌دایجست منتشر شده به تلاش مقامات و رسانه‌های آمریکا برای ایجاد اجماع علیه ایران پرداخت و نوشت: هرگاه طیف‌های چپ و راست نظام (آمریکا) صمیمانه علیه چیزی توافق کنند، بدان که تعداد زیادی از مردم در یک جایی، رنج خواهند برد. این امر درباره ایران صدق می‌کند. به ندرت چنین شوروهیجان جنگ‌طلبانه جمعی با این ابعاد می‌بینیم.

اگر آمریکا، درباره فشار پرتکاپو برای حمله به ایران — هر چقدر هم که بعید باشد — فکر کند، این شبکه هماهنگ پیام‌ها، بیانیه‌ها و یادداشت‌های تبلیغاتی، دریچه‌ای به درون جهان تبلیغات حکومتی قرن بیست‌ویکمی خواهند بود.

 

دونالد ترامپ، هیلاری کلینتون، جان مک‌کین و ده‌ها شخصیت دیگر از جمله روزنامه‌نگاران و سیاستمداران، از همه طیف‌های سیاسی به طور ناگهان مملو از نگرانی فرصت‌طلبانه برای مردم ایران شدند.

مک‌کین کسی است که زمانی گفته بود "ایران را بمباران کنید، بمباران کنید، بمباران کنید، بمباران کنید، بمباران کنید." هیلاری کلینتون کسی است که آتش در لیبی را برافروخت و یک کشور موفق را ویران کرد. دونالد ترامپ کسی است که به جای اینکه کارش را انجام دهد، به تبلیغات انتخاباتی ادامه داده و آنچه جمعیت ماگا (طرفداران شعار "آمریکا را مجددا بزرگ کنِ" رئیس‌جمهور آمریکا) می‌خواهند را به آن‌ها می‌گوید. آن‌ها هم خواهان آشوبی در پوشش نظم، عقلانیت، مردگرایی و میهن‌پرستی مبتذل هستند.

رسانه‌هایی همچون نیویورک‌تایمز نه تنها دست‌شان با نئوکان‌های جنگ‌طلب در یک کاسه است بلکه خودشان، نئوکان‌های جنگ‌طلبی هستند که به آمریکایی‌ها و افکار عمومی جهان تبلیغاتی را عرضه و تعلیم می‌دهند.

موجزینوویچ با اشاره به یادداشت روئل مارک گرخت، پژوهشگر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، در نیویورک‌تایمز درباره ناآرامی‌های ایران نوشت: کسی که این یادداشت را نوشت، نه تنها نئوکان اسرائیل‌دوست است، بلکه یک افسر سابق سیا بوده است. این اطلاعاتی است که در صفحه ویکی‌پدیای گرخت موجود است. ظاهرا، گرخت یک بیگانه‌ستیز هم هست. او در مصاحبه‌ای با برنامه فرانت‌لاین شبکه پی‌بی‌اس گفته "ایرانی‌ها در دی‌ان‌ای‌شان تروریسم دارند. " بله "تروریسم در دی‌ان‌ای آنها."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала