گزارش و تحلیل

وظیفه نیروی هوایی آمریکا تخریب روسیه و چین در صورت بروز جنگ

© AP Photo / U.S. Air Force, Shawn Nickelوظیفه نیروی هوایی آمریکا تخریب روسیه و چین در صورت بروز جنگ
وظیفه نیروی هوایی آمریکا تخریب روسیه و چین در صورت بروز جنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به نشریه آمریکایی «نشنال اینترست»، هدف اساسی استراتژی ملی جدید آمریکا مبارزه با روسیه و چین است.

این سند هفته گذشته منتشر شده و اولین سند این نوع در ده سال اخیر است. به گفته جورج شولتز وزیر خارجه اسبق آمریکا، جهان آکنده از تغییرات است و تشدید بی ثباتی و وجود پدیده‌های نامعیین، خصلت ممیزه آن شده و رقابت قدرت‌های جهانی به واقعیت تبدیل شده است. جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا این سخنان شورلتز را نقل کرده افزود: ما به کارزار مبارزه با تروریست ها ادامه داده و در امنیت ملی آمریکا نه به تروریسم بلکه به رقابت بین قدرت‌های بزرگ توجه خواهیم کرد.

Истребитель Т-50 выполняет демонстрационные полеты на Международном авиационно-космическом салоне МАКС-2017 в Жуковском - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگنده جدید روسی قاتل F22 آمریکا
به گفته متیس، روسیه و چین روز بروز بیشتر سیادت جهانی آمریکا را به شک می برند. از این رو واشنگتن باید جواب مناسب به آن‌ها بدهد. وزیر آمریکایی گفت: ما با تهدیدات روزافزون ناشی از قدرت های مختلف بازنگرشگر مانند چین و روسیه مواجه هستیم و همچنین از طرف کشورهایی که تلاش می کنند جهان را مطابق الگوهای خودکامه خود تغییر دهد و با استفاده از حق وتو سعی دارند بر خلاف نظرهای کشورهای دیگر تصمیم های اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی خود را به دیگران بقبولانند. رژیم های سرکش مانند کره شمالی و ایران همچنان به فعالیت های غیر قانونی ادامه می‌دهند که امنیت منطقه ای و حتی جهانی را تهدید می کند. آن‌ها با سرکوب مردم خود و از بین بردن حقوقشان دیدگاه های مسخ شده را به جهان خارج صادر می کنند.

به گفته متیس، اما در حالی که چنین رژیم های خودکامه در حال صعود هستند ایالات متحده باید مساله تروریسم را در نظر بگیرد.
وی اضافه کرد:

با وجود قلع و قمع خلافت اسلامی (ممنوع شده در روسیه) سازمان های افراطی خشونت آمیز مانند داعش، حزب الله لبنان و القاعده همچنان به پخش تخم نفرت و از بین بردن جهان و ترور مردم بی‌گناه در سراسر جهان مشغولند.

گرچه ایالات متحده در حال مبارزه با این تهدیدها است، برتری فنی و تکنولوژیکی واشنگتن در برابر دشمنان احتمالی تضعیف می شود. متیس گفت:

در این زمان دستخوش تغییرات، ارتش ما هنوز هم نیرومند است. با این حال، برتری های رقابتی ما در همه رشنه های نظامی در هوا، زمین، دریا، فضا و فضای مجازی ضعیف می شود. در شرایط تغییرات سریع فناوری، تأثیر منفی بر آمادگی رزمی، نتیجه طولانی ترین دوره عملیات جنگی در تاریخ کشور ما است. کاهش هزینه های نظامی هم برای ما اثر ناگواری داشت. در طول نه از ده سالی گذشت ما در شرایط تصمیم گیری هایی کار می‌کنیم که به دنبال آن‌ها ارتش ما در شرایط فشردگی بیش از حد و کمبود بودجه عمل می کند."

миг-35 - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
جنگنده چند منظوره میگ 35
متیس پیشنهاد می کند که نیروهای مسلح آمریکا بیشتر"مرگبار" باشد و شبکه پیمان های آمریکایی را تقویت کند که از نظر اول با رویکرد پیشین کاخ سفید به این مسئله تناقض دارد. متیس گفت: ما یک ارتش مرگبار تررا ایجاد خواهیم کرد. ما اتحادیه های سنتی خود را تقویت خواهیم کرد و مشارکت های جدیدی را با کشورهای دیگر ایجاد خواهیم نمود. در عین حال، ما عمل نهاد ما را اصلاح خواهیم نمود و کارایی و سودآوری آن را افزایش خواهیم داد.

متیس ضمن صحبت از ایجاد پیمان های جدید با متحدان اشاره کرد که ایالات متحده بار اصلی نظامی برای حفظ نظم بین المللی لیبرال می برد. این وضع ممکن نیست برای همیشه ادامه یابد. او گفت:

ما پس از جنگ جهانی دوم برای تأمین منافع دموکراسی ها بار نظامی بیش از حد سنگین را به عهده داریم. امروز دموکراسی ها و شرکای ما به دنبال تقویت قدرت اقتصادی خود باید تلاش های خود را افزایش دهند و بیشتر کار کنند.

به گفته متيس وی از این امر الهام گرفته است که متحدان آمريكا به تدريج به کار صادقانه پرداختند. وزیر افزود:

من شاهد هستم که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ بهترین رهبر این اتحادیه در بروکسل است. روش های او جهت رهبری این اتحادیه ، تضمین می کند که ما همه با هم کار می کنیم، و هر کس سهم عادلانه از بار را حمل خواهد کرد.

طبعا، زمان مشخص خواهد کرد که آیا متحدان آمریکا در نهایت به برقراری عدالت کمک خواهند کرد یا نه. اما تجربه امروزی نشان می دهد که بعید به نظر می رسد که متحدان ما مانند آلمان به این امر تن بدهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала