پرتاب موشک قدیر از یگان شناور+ تصاویر

© AFP 2023 / Jamejamonline/Ebrahim Norooziپرتاب موشک قدیر از یگان شناور+ تصاویر
پرتاب موشک قدیر از یگان شناور+ تصاویر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمایش مشترک ارتش ایران با شلیک موشک ها همراه است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره در سایت ارتش ایران، رزمایش مشترک ارتش با شلیک موشک‌های دوش پرتاب علیه تهدیدهای هوایی و همچنین موشک برد کوتاه نصر علیه تهدیدهای سطحی همراه است.

رزمایش مشترک محمد رسول الله  5، روز گذشته با اعلام رمز یا رسول الله (ص) توسط امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش آغاز شد. در جریان رزمایش مشترک ارتش در آبهای جنوب کشور و دریای عمان، یک فروند موشک کروز کوتاه‌برد نصر شلیک شد.

موشک «نصر» که قادر است شناورهای 3 هزار تُنی را منهدم کند، در کلاس موشک‌های کوتاه بُرد با قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها و بالگردها محسوب می‌شود.

در این رزمایش پس از راه اندازی قرارگاه رعد پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، این قرارگاه ماموریت رصد و پایش کامل منطقه عمومی رزمایش را با استفاده از سامانه های راداری ثابت و متحرک، سامانه های شنود الکترونیکی، سامانه های جنگ الکترونیک، سامانه های موشکی ارتفاع بالا ، متوسط و پایین، یگان شناسایی پهباد و پروازهای جمع آوری اطلاعات برعهده داشته است.

در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش مشترک محمد رسول الله ، ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش با موفقیت توانستند با شلیک یک فروند موشک کروز برد بلند قدیر، شناور دشمن فرضی را در فاصله دور و در عمق دریا منهدم کنند.

موشک کروز برد بلند قدیر که برای اولین بار است، توسط یگان های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تست عملیاتی می‌شود، یک موشک پیشرفته با قابلیت آماده سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، ضد جنگ الکترونیک،برخورداری از نقطه چرخش و دقت بالای ناوبری است که جزء موشک های پیشرفته و به روز ضد سطحی به شمار می رود.

 

 دراین مرحله، تکاوران نیروی دریایی به رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان های نفوذ کننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگانهای پدافند ساحلی که نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند؛ در مدت زمان بسیار اندک توانستند پیشروی یگان های مهاجم را مهار و نفرات و ستون های تجمعی دشمن را منهدم کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала